اخیراً یکی از سفرای کشور‌های اروپایی با همراهی برخی از کارکنان دیگر سفارتخانه در جریان آشوب‌های تهران به صورت میدانی وارد شده و در کف خیابان و میان معترضان حضور یافته بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه جوان نوشت: شنیده‌ها حاکی از آن است که یکی از سفرای کشور‌های اروپایی در اغتشاشات خیابان‌های تهران حضور یافته که با او برخورد شده است.

براساس این شنیده‌ها، اخیراً یکی از سفرای کشور‌های اروپایی با همراهی برخی از کارکنان دیگر سفارتخانه در جریان آشوب‌های تهران به صورت میدانی وارد شده و در کف خیابان و میان معترضان حضور یافته بود.

با مطلع شدن دستگاه‌های مرتبط از اقدام ضدامنیتی و خارج از پروتکل سفیر مذکور، سریعاً او را احضار و به تندی نسبت به اقدامات خلاف او هشدار داده شد. همچنین به او گفته شد در صورتی که این رفتار و اقدامات، از سوی شخص سفیر ادامه پیدا کند و مجدداً اقدام به ارتباط‌گیری و حضور در میان اغتشاشگران نماید، در کمتر از ۲۴ ساعت از ایران اخراج می‌شود.

پس از هشدار به شخص سفیر، نه خود او و نه هیچ کدام از کارکنان و مرتبطان سفارت مذکور دیگر در اغتشاشات خیابانی حضور پیدا نکردند، اما در عین حال این احتمال وجود دارد که همچنان از ارتباطاتی که در ایام اغتشاشات با آشوبگران ایجاد کرده بودند برای هدایت و حمایت اغتشاشات استفاده کنند.

به نظر می‌رسد وزارت خارجه می‌توانست منتظر شرایط آینده نماند و در همین بار اول، با معرفی این سفیر به عنوان عنصر نامطلوب امنیتی، او را از کشور اخراج کند.