به دنبال تذکر نماینده خمینی‌شهر در جلسه علنی امروز مجلس، صحن پارلمان برای لحظاتی متشنج شد و واکنش رئیس مجلس را در پی داشت.

تشنج در جلسه علنی | رئیس مجلس: هرگونه وحدت‌شکنی آب ریختن به آسیاب دشمن است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به دنبال تذکر نماینده خمینی‌شهر در جلسه علنی امروز مجلس، صحن پارلمان برای لحظاتی متشنج شد و واکنش رئیس مجلس را در پی داشت.

نطق نماینده خمینی شهر

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، محمد تقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر در تذکری شفاهی با بیان اینکه این روزها از برخی تریبون‌ها بحث رفراندوم مطرح می‌شود، اظهار کرد: بالاترین رفراندوم را نظام اسلامی از خود ارائه کرد. ۱۴۰۰ سال پیش در صحرای غدیر بالاترین رفراندوم برای ولایت امیرالمومنین (ع) برگزار شد. نظام اسلامی ایران نیز تنها حاکمیتی است که نوع حکومت خود را براساس رفراندوم گذاشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: کسانی که به برکت نظام آبرو پیدا کرده‌اند، از حرف‌های تفرقه‌انگیز پرهیز کنند. از آزادی و حقوق زنان سخن می گویند و هر جمعه در یک نقطه آشوب ایجاد می‌کنند، اگر مدافع حقوق زنان هستند از حقوق دختر پیامبر (ص) دفاع کنند که حق او را زیرپا گذاشتند. می‌گویند آزادی نیست، اگر آزادی نبود شما هر هفته پشت تریبون نمی‌رفتید تا هرچه که دلتان بخواهد مطرح کنید و هر جمعه شاهد یک فتنه باشیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم همواره در صحنه هستند و ۱۳ آبان رفراندوم دیگری بود که به حقانیت نظام رای داد. حرف‌های تفرقه‌انگیز را تکرار نکنید.

واکنش نمایندگان اهل سنت

به دنبال سخنان نماینده خمینی‌شهر برخی از نمایندگان اهل سنت از جمله جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت جام و اسماعیل حسین‌زهی نماینده خاش از صندلی‌های خود برخاسته و با در دست گرفتن آیین‌نامه مجلس خواستار تذکر  شدند.

جلیل رحیمی جهان آبادی با صدای بلند فریاد می‌زد که این صحبت‌ها درست نیست و باید اجازه پاسخ داده شود، سپس در جایگاه هیات رئیسه حضور یافت و در این خصوص صحبت‌هایی را با رئیس مجلس شورای اسلامی در میان گذاشت. در ادامه با همراهی جمعی از نمایندگان از جمله نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی، وی به سوی صندلی خود برگشت.

واکنش رئیس مجلس

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و پس از تذکر محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر تاکید کرد: برادران و خواهران و آقای نقدعلی از همه شما تقاضا می‌کنم که به این موضوع توجه داشته باشید که اساس پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار نظام اسلامی و تقویت روحیه استبدادستیزی و آزادگی در کشور در گروی وحدت است. وحدت در بخش‌های قومیتی، مذهبی و ادیانی حائز اهمیت و نماد آن در این مجلس روشن است که همه ادیان و اقوام و مذاهب اینجا دورهم هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: طبیعتا هرگونه وحدت‌شکنی آب ریختن به آسیاب دشمن است. اگر به تاریخ سیستان و بلوچستان نگاه کنید همیشه بلوچ‌ها مدافع ایران و استقلال ایران و در خط مقدم مبارزه با استعمار و استکبار بوده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: دشمن به دنبال تجزیه ایران است، اعمال دشمنان انقلاب و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی عکس العملی در مقابل حرکت‌های انقلاب است، ما باید وحدت را در کشور حفظ کنیم.