فدراسیون فوتبال، انتخاب سرمربی تیم امید را به بعد از برگزاری بازی های تیم ملی در جام جهانی موکول کرد.

گزینه خارجی برای تیم امید، محتمل است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک 2024 شهریور ماه آتی برگزار می‌شود و به همین دلیل فدراسیون فوتبال عجله‌ای برای انتخاب سرمربی تیم امید ندارد. هر چند اگر در این برهه از زمان سرمربی تیم امید را انتخاب می‌کرد، او فرصت داشت در تعطیلات جام جهانی بازیکنان مد نظر خود را ارزیابی کند و فرصت خوبی برای سرمربی جدید تیم امید بود. موضوع مهم‌تر اینکه با توجه به عدم همکاری باشگاه‌ها با تیم امید در روزهای غیرفیفا سرمربی تیم امید چاره‌ای ندارد که تنها در فیفادی برای برگزاری تمرینات و همچنین انجام دیدارهای دوستانه برنامه‌ریزی کند.

به نظر می‌رسد انتخاب کمیته جوانان و کمیته فنی برای تیم امید یک مربی خارجی باشد. با وجود نام های داخلی به میان آمده باید گفت کمیته جوانان و کمیته فنی انتخاب های داخلی زیادی ندارد. بیشتر مربیان باتجربه و اسمی داخلی کار در تیم های باشگاهی را به تیم امید ترجیح می دهند. چراکه مربی داخلی دستمزد قابل توجهی نمی‌گیرد و از همه مهمتر به خوبی می داند که باشگاه ها در خصوص تیم امید هیچ تعاملی ندارند و منافع باشگاهی را به منافع تیم امید ترجیح می دهند. در این زمینه حق با باشگاه‌هاست و فیفا هم باشگاه‌ها را ملزم کرده تنها 72 ساعت پیش از آغاز فیفادی بازیکن به تیم ملی بدهند. از سویی روزمه مربیان داخلی که برای هدایت تیم امید ابراز تمایل می کنند، خیلی قوی نیست. به همین خاطر شاید مربی بعدی تیم امید خارجی باشد.

پیش‌تر مهدی مهدوی کیا هدایت‌گر تیم امید بود. او برای هدایت تیم امید از چند مربی خارجی هم در کادر فنی بهره برد اما نسبت به عملکرد مهدی مهدوی کیا هم در تیم امید نقدهایی وجود داشت و برخی معتقد بودند به واسطه عدم تجربه سرمربیگری، او هدایت‌گر خوبی برای امیدها نبود.

باید منتظر ماند و دید که بعد از جام جهانی کدام مربی از سوی کمیته جوانان به کمیته فنی و در ادامه مسیر به اعضای هیئت رییسه معرفی می شود. بر اساس آیین‌نامه، کمیته جوانان می تواند گزینه مدنظر خود را به کمیته فنی معرفی کند و کمیته فنی هم بعد از تایید گزینه ها نام آنها را در اختیار اعضای هیئت رییسه قرار می دهد.