تیم ملی عراق مقابل یکی از تیم‌های حاضر در گروه سوم جام جهانی 2022 شکست سنگینی را متحمل شد.

شکست سنگین عراق با آمار بسیار ضعیف
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم های حاضر در جام جهانی 2022 در حال پشت سر گذاشتن آخرین دوران آماده‌سازی خود در اندک فرصت باقی‌مانده هستند. بعضی از آن‌ها طی روزهای اخیر بازی های دوستانه‌ای را تدارک دیده اند. یکی از این دیدارها را امشب در ورزشگاه مونیسیپال ده آندووا شاهد بودیم؛ جایی که تیم ملی مکزیک توانست با 4 گل از سد عراق بگذرد.

مکزیک که در گروه سوم جام جهانی 2022 با آرژانتین، لهستان و عربستان هم‌گروه است، در بازی دوستانه مقابل عراق که سبک بازی نسبتا مشابهی با عربستان دارد، به یک پیروزی آسان دست یافت. این تیم خیلی زود و در دقیقه 4 به گل اول رسید و با همین یک گل، برنده راهی رختکن شد.

عراق، یکی از ناکامان دور انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا در نیمه دوم به دنبال جبران گل خورده بود اما سه بار دیگر دروازه خود را باز شده دید تا با قبول شکست 4-0، حسابی روی روحیه مکزیک قبل از جام جهانی تاثیر مثبت بگذارد.

مکزیک با حضور لهستان و آرژانتین، کار سختی برای صعود به دور حذفی خواهد داشت. این تیم اما در بازی با عراق با به جای گذاشتن یک آمار قابل توجه نشان داد که آماده یک رقابت نفس‌گیر برای بالا رفتن از گروه است. مکزیک در بازی امشب 19 شوت به سمت دروازه عراق زد و این در حالی بود که حریف تنها یک بار موفق به شوتزنی شد. 6 شوت از این 19 شوت در چارچوب بود و عراق در طول 90 دقیقه حتی یک شوت در چارچوب هم نزد.

برتری آماری قابل توجه مکزیک را در دیگر بخش‌های این بازی نیز شاهد بودیم. این تیم با 826 پاس، بیش از سه برابر حریف در زمین پاس رد و بدل کرد و 74 درصد از مالکیت بازی را نیز در اختیار داشت.