نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمنان هزینه‌های سنگینی برای لطمه زدن به ملت ایران در این ۴۲ سال پرداخت کرده‌اند اما ملت با وجود همه فشار‌های حداکثری، دشمنان را شکست داده‌اند و کسانی که ادعای ابرقدرتی دارند امروز معتقدند برابر ملت ایران شکست فاحش خورده‌اند.

سعید جلیلی: مدعیان ابرقدرتی معتقدند برابر ایران شکست فاحش خورده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمنان هزینه‌های سنگینی برای لطمه زدن به ملت ایران در این ۴۲ سال پرداخت کرده‌اند اما ملت با وجود همه فشار‌های حداکثری، دشمنان را شکست داده‌اند و کسانی که ادعای ابرقدرتی دارند امروز معتقدند برابر ملت ایران شکست فاحش خورده‌اند.

سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی کشور در سلسله نشست‌‌های جهاد تبیین با موضوع «امید به آینده انقلاب؛ واقعی یا موهوم...؟» که صبح امروز در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: در بسیاری از علوم طبیعی فرمول‌هایی وجود دارد که با انجام آن می‌توان به نتایجی رسید و پیش‌بینی‌هایی داشت؛ البته برخی از این فرمول‌ها انقضایی دارد و صاحب نظران معتقدند که بعد از گذشت مدتی ممکن است فرمول‌ها دیگر جواب ندهد و دچار خطا شود.

وی ادامه داد: علوم اجتماعی نیز همینطور است؛ اگر خطایی رخ دهد بخشی از جامعه دچار مشکل می‌شود و آسیبی به مردم وارد خواهد شد؛ آن‌چیزی که باعث افتخار ماست و باعث تقویت کشور شده منبع معرفتی که از آن برخوردار هستیم، یک منبع قطعی و ابطال ناپذیر است و اگر قواعدی را بیان می‌کند این قواعد یک فرصت بزرگ برای جامعه بشری است.

جلیلی تصریح کرد: قواعدی که می‌تواند این اطمینان را به انسان دهد که این قواعد ابطال‌پذیر نیست و فرجامی دارد که قطعی است. سنت الهی همین قاعده است که هرگز ابطال نمی‌شود و الگوبرداری از قرآن و ائمه یک فرصتی است که می‌تواند آینده‌مان را قطعی و فرجام کند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: یکی از افتخارات ما این است که اگر می‌گوییم قرآن معجزه است فقط منظورمان ابعاد بلاغتش نیست بلکه در همه موارد قطعی و غیرقابل ابطال است.

وی در ادامه گفت: اگر ما این مسائل را یک زمانی مطالعه می‌کردیم و باور قرآنی ما بود؛ به برکت انقلاب اسلامی این موارد دیگر فقط باورمان نیست بلکه در عرصه زندگی تجربه کردیم.

جلیلی خاطرنشان کرد: ملت ما این باور را تجربه کرد و در عرصه زندگی و فضای اجتماعی و سیاسی این را به دست آورد.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: قران می‌فرماید اگر قرآن و عمل صالح در کنار هم جمع شود زندگی و حیات طیبه را به خواهد داشت و باعث نیک‌فرجامی در آخرت می‌شود.

جلیلی اذعان کرد: ایمان و عمل صالح هرکدام یک شاخص و مولفه‌هایی دارد تا با رعایت و در نظر گرفتن آن به فرجام برسیم؛ باور من این است که امروز این حیات را پیدا کردیم که مرهون مولفه‌هایی است که ما آن را از حوزه‌های علمیه گرفته‌ایم.

قدرت امروز نظام را مدیون حوزه‌های علمیه هستیم

وی ادامه داد: اگر نظام ما امروز قدرتی پیدا کرده و به طیبه‌ای رسیده ما آن را مدیون حوزه‌های علمیه هستیم؛ به همین خاطر اگر چیزی بر این مبنی شکل می‌گیرد و ایجاد می‌شود تداوم قدرت نیازمند مراقبت از آن است.

جلیلی گفت: اگر در انقلاب، دفاع مقدس و برابر فشار‌ها و تحریم‌ها موفقیتی داشتیم بخاطر این بود که قواعدی از طریق حوزه علمیه به مردم آموزش داده شده بود.

وی تصریح کرد: اگر حوادث امروز را بخواهیم بررسی کنیم باید بررسی نقطه‌ای داشته باشیم و یا باید سیر آن را بررسی کنیم که این اتفاقات در کدام مسیر است و بهانه دشمن برای ایجاد این حوادت چه بوده است؟.

جلیلی تصریح کرد: امروز دشمنان خود بر قدرت ایران اذعان می‌کنند و از این موضوع هراسان هستند؛ آن‌ها در دوران مختلف زمانی حداکثر فشار‌ها را بر ملت وارد کردند و هزینه‌های هنگفتی برای لطمه زدن به ملت در این ۴۲ سال انجام داده است، اما در مقابل ملت ما با وجود همه این فشار‌های حداکثری دشمنان را شکست دادند و کسانی که ادعای ابرقدرتی دارند امروز معتقدند در برابر ملت ایران شکست فاحش خورده‌اند.