بازی دوستانه امروز تیم ملی با نیکاراگوئه برای بسیاری از حاضرین و حتی غایبین در اردو از اهمیت بالایی برخوردار است.

بازی با نیکاراگوئه، حساس‌تر از خود جام جهانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران فردا از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی بازی دوستانه‌ای را با نیکاراگوئه برگزار خواهد کرد. این آخرین دیدار دوستانه شاگردان کی‌روش، پیش از اعلام لیست نهایی این سرمربی برای حضور در جام جهانی 2022 به حساب می‌آید. به این ترتیب اهمیت بازی با نیکاراگوئه از آن جایی که می تواند بودن یا نبودن چند بازیکن را در جام جهانی تعیین کند، به نوعی حکم مرگ و زندگی را برای آنها خواهد داشت.

تیم ملی روز 23 آبان ایران را به مقصد قطر ترک خواهد کرد و قرار است کی‌روش قبل از این سفر، لیست نهایی خود را اعلام کند. با در نظر نگرفتن گروهی که شاید حدود 80 درصد لیست سرمربی پرتغالی را تشکیل دهند، حدود 20 درصد باقی‌مانده، بازیکنانی هستند که هنوز نمی‌دانند قطعا مسافر قطر خواهند بود یا خیر. بسیاری از این بازیکنان در حال حاضر در اردوی تیم ملی حضور دارند، اگرچه گفته می شود کی‌روش در رابطه با حضور یکی دو لژیونر هم مطمئن نیست.

در چنین شرایطی، بازی با نیکاراگوئه از آنجایی که آخرین بازی، پیش از غربال لیست است، بسیار مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود. ملی‌پوشان حاضر در اردو، به ویژه آنها که احساس می کنند جزو 20 درصدی هستند که هنوز حضورشان قطعی نیست، از جان مایه خواهند گذاشت. این قضیه قطعی است و شکی در آن نیست، چراکه بزرگترین تورنمنت فوتبالی دنیا که هر چهار سال یک بار برگزار می شود و حضور در آن می تواند آینده هر بازیکنی را تغییر دهد، در شرف برگزاری است. به این این ترتیب بازی دوستانه با تیم 142 رنکینگ فیفا حتی از خود جام جهانی هم برای بعضی از بازیکنان مهم‌تر خواهد بود.

ترافیک بازیکن مدعی در بعضی از پست‌ها از جمله دروازه‌بان و فاصله کم توانایی‌های فنی بازیکنان بعضی از پست‌های دیگر، شرایطی رقابتی ایجاد کرده است. در این رقابت، آنهایی برنده خواهند بود که نام‌شان در لیست منتخب کی‌روش باشد. در بازی با نیکاراگوئه، سرمربی پرتغالی قطعا پاسخ نهایی خیلی از 50-50 های خود را که تا الان برای جواب‌شان صبر کرده بود، خواهد داد و چه بسا درخشش یا عملکرد ضعیف همین حاضرین، باعث حذف یا اضافه شدن لژیونرهای برزخی هم باشد.