ریو فردیناند، ستاره سابق منچستریونایتد، معتقد است که بازیکنانی که در جام جهانی اشتباه کنند هدف حمله نژادپرستانه قرار خواهند گرفت.

هشدار فردیناند: منتظر رفتارهای نژادپرستانه در قطر باشید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های ملی که مجوز حضور در جام جهانی 2022 قطر را دریافت کرده‌اند در فاصله دو هفته تا آغاز این رقابت‌ها آماده هستند که به این کشور سفر کنند تا خودشان را برای شروع این مسابقات آماده کنند. 

فردیناند که سابقه حضور در تیم ملی انگلیس و انجام 81 بازی برای این تیم را دارد معتقد است که احتمال توهین‌ها و آزارهای نژادپرستانه خطاب به بازیکنانی که اشتباهاتی را در این رقابت‌ها انجام دهند بسیار زیاد است و باید برای مقابله با آن آماده بود. 

این ستاره سابق یونایتد در این باره به خبرنگاران گفت:« من صادقانه فکر می‌کنم که چنین رفتارهایی بار دیگر در جام جهانی قطر تکرار خواهد شد. این غیرمنصفانه است و به نظر من فقط مختص به بازیکنان انگلیسی نیست. تمامی بازیکنان با هر رنگ پوستی از سراسر جهان هدف چنین رفتارها و تفکراتی قرار خواهند گرفت.»

فردیناند با اشاره به فشاری که روی بازیکنان وجود دارد اظهار داشت:« بازیکنان در زمین حضور دارند و با خودشان فکر می‌کنند که اگر فقط یک اشتباه داشته باشند مورد حمله قرار خواهند گرفت. این واقعیت است و در دنیای امروز نباید اجازه چنین رفتاری را بدهیم. ما باید قدم‌های رو به جلو برداریم و برای مقابله با چنین رفتارهایی کاملا آماده باشیم. اهداف و ارزش‌های شبکه‌های اجتماعی مشخص است و ما باید روندی را در پیش بگیریم که اجازه حضور افرادی که چنین رفتارهایی را دارند در این فضا ندهیم.»