روبرتو مارتینز، مربی تیم ملی بلژیک، اسامی 26 بازیکن منتخب خود برای جام جهانی 2022 را اعلام کرد که در آن نام روملو لوکاکو و ادن هازارد نیز به چشم می خورد.

اعلام فهرست نهائی بلژیک با لوکاکو و هازارد مصدوم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، روبرتو مارتینز، سرمربی بلژیک، روملو لوکاکو و ادن هازارد را در لیست 26 نفره خود برای جام جهانی قطر قرار داد و گفت که به آنها زمان خواهد داد تا آمادگی خود را برای این مسابقات به دست بیاورند.

لوکاکو از مصدومیت همسترینگ رنج می برد و از ماه آگوست فقط در دو بازی برای اینتر به میدان رفته است و ادن هازارد هم که در رئال نیمکت‌نشین است، هفته گذشته دچار مصدومیت عضلانی شد.

مارتینز گفت:«لوکاکو از نظر پزشکی کاملاً آماده نیست و این واضح است، اما سه روز گذشته بسیار بهتر شده و به روملو زمان می دهیم تا آماده شود. احساس می کنیم که او می تواند حداقل در یکی از سه بازی دور گروهی شرکت کند اما ما به ارزیابی ادامه می دهیم و تا 22 نوامبر(12 روز دیگر) فرصت داریم تا تصمیم بگیریم. وضعیت او شبیه به وضعیت اکسل ویتسل در آستانه یورو 2020 و وینسنت کمپانی در آستانه جام جهانی 2018 است.»

مارتینز در مورد هازارد نیز گفت:«ادن به عنوان کاپیتان تیم می خواهد نشان دهد که چه بازیکن باورنکردنی ای است. او از فوتبال خود لذت خواهد برد و تنها نگرانی من دور بودنش از شرایط بازی است.»

بلژیک در جام جهانی با کانادا، مراکش و کرواسی در یک گروه قرار دارد.

فهرست نهایی بلژیک برای جام جهانی به شرح زیر است:

دروازه‌بان‌ها: تیبو کورتوا، سیمون مینیوله، کوئن کاستیلز

مدافعان: یان فرتونگن، توبی آلدرویرلد، لئاندر دندونکر، زِنو دباست، آرتور تئات، وات فائس

هافبک ها: هانس واناکن، اکسل ویتسل، یوری تیلمانس، آمادو اونانا، کوین دی‌بروینه، یانیک کاراسکو، تورگان هازارد، تیموتی کاستانیه، توماس مونیه

مهاجمان: روملو لوکاکو، میچی باتشوایی، لوئیس اوپندا،شارل دی‌کتلائر، ادن هازارد، جرمی دوکو، دریس مرتنز، لئاندرو تروسارد