مرکزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برنامه ستاد مهندسی فرهنگی کشور سال آتی تنظیم و ارائه می شود که از بازوان اصلی شورای فرهنگ عمومی محسوب می شود و گام مهمی برای نقش آفرینی شورای فرهنگ عمومی است.

برنامه ستاد مهندسی فرهنگی کشور سال آتی تنظیم و ارائه می شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مرکزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برنامه ستاد مهندسی فرهنگی کشور سال آتی تنظیم و ارائه می شود که از بازوان اصلی شورای فرهنگ عمومی محسوب می شود و گام مهمی برای نقش آفرینی شورای فرهنگ عمومی است.

محمدمهدی اسماعیلی ۲۰ آبان در جریان سفر به استان مرکزی ضمن ادای احترام به شهدای شهرستان دلیجان، در دیدار با امام جمعه دلیجان اظهار کرد: به منظور خروج فرهنگسرای دلیجان از وضعیت کنونی راهکارهایی با حضور مسئولان استانی در این سفر بررسی و اتخاذ می شود.

وی افزود: حمایت از انجمن های فرهنگی و هنری در دستور کار است و این مهم از سوی مدیر کل ارشاد استان نیز پیگیری خواهد شد.

اسماعیلی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی از مباحث مهم و جدی است و یکسال اخیر در ستاد شورای فرهنگ عمومی تحولات خوبی رخ داده است.

حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری، امام جمعه دلیجان نیز بیان کرد: در حال حاضر نه تنها در زمان حال بلکه در طول عمر انقلاب اسلامی تا به حال با تهاجمات فرهنگی عجیب و غریب دشمنان، استکبار جهانی، صهیونیسم و... مواجه بوده ایم و زحمات زیادی کشیده شده و صدمات زیادی نیز وارد شده است.

وی افزود: این تهاجمات فرهنگی آنها به جنگ فرهنگی تبدیل شده و اکنون نیز جنگ ترکیبی علیه کشور و انقلاب اسلامی  راه افتاده که جنگ ترکییی فرهنگی هم احساس می شود.

امام جمعه دلیجان بیان کرد: وزارت ارشاد باید در ۲ جبهه "مهندسی فرهنگی و جبران کم کاری های گذشته" و مقابله با تهاجمات فرهنگی" کار سخت و ویژه انجام دهد که هر دو جبهه نیز مهم است.

غفوری با اشاره به مهندسی فرهنگی به عنوان یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری، گفت: این اقدام امروز از هر کاری واجب تر است، ساماندهی اوضاع و احوال فرهنگی کشور باید مورد توجه ویژه باشد.

وی تاکید کرد: می طلبد دولت و مجلس در این خصوص با اقدامی، یک وحدت رویه بین نهادهای فرهنگی ایجاد کنند تا از موازی کاری و کم کاری بین این نهادها جلوگیری شود، اولویت سنجی و وحدت رویه در انجام امور فرهنگی از مهمترین کارها است.

امام جمعه دلیجان با بیان اینکه بخش عظیمی از مسائل فرهنگی و ارشادی به عهده وزارت ارشاد قرار دارد گفت: تقویت شوراهای فرهنگی، توجه به شعرای شهرستان، تقویت و حمایت انجمن ادبی، توجه به سالن فرهنگ سرای شهرستان و اهمیت دادن به هنرمندان و.. باید مورد توجه باشد.

غفوری با اشاره به برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی اظافه کرد: این جلسات به صورت جسته و گریخته برگزار می شود، اما آنگونه که شایسته است نیست و حمایت مطلوب وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز مهمترین کار فرهنگی کشور اقامه نماز است اما در انقلاب اسلامی، نهادهای فرهنگی آنگونه که باید به نماز اهمیت نمی دهند و مساجد و ائمه جماعات و ... آنگونه که باید حمایت نمی شوند.

عفوری با اشاره به اینکه مساجد باید محور باشند، افزود: یکی از دلایل عقب ماندگی در امور فرهنگی عدم حضور نهادها و پایگاه های فرهنگی است.