معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره واکنش ایران به توطئه‌کنندگان علیه ایران گفت، در خارج از ایران هر جا لازم باشد، پاسخ می‌دهیم همانطور که به کردستان عراق واکنش نشان دادیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره واکنش ایران به توطئه‌کنندگان علیه ایران گفت، در خارج از ایران هر جا لازم باشد، پاسخ می‌دهیم همانطور که به کردستان عراق واکنش نشان دادیم.

«سید محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهوری ایران در ویژه‌برنامه شبکه المیادین لبنان برای پوشش تحلیلی اتفاقات اخیر در ایران گفت، هر جا لازم باشد، ایران به دشمنان یا طرف‌های دخیل در توطئه علیه ایران واکنش نشان خواهد داد.

آمریکا از مردم ایران عصبانی است

حسینی در ابتدای برنامه گفت، آنچه در جریان است و از آمریکا می‌بینیم، برای اولین بار نیست. از زمان دولت مصدق که نخست‌وزیر بود، آمریکا آن زمان علیه دولت وقت ایران کودتا کرد و با آوردن شاه، فضای استبداد و اختناق را ادامه داد. از روز بعد پیروزی انقلاب ما شاهد تقابل آمریکا بوده‌ایم تا امروز. آمریکا از ملت ایران عصبانی است. نمی‌تواند ببینید که ملت ایران در عین حال که مستقل است، پیشرفته و رو به رشد باشد. به واسطه انقلاب ایران، برنامه‌های آنان در خاورمیانه به باد رفت و آنها ایران را مقصر می‌بینند. لذا هشت سال جنگ را تحمیل کردند و سالهای طولانی تحریم وضع کردند. ما در سالهای اخیر مثلا سال ۱۳۸۸ و سال‌های بعد آن شاهد این گونه اقدامات آمریکا بوده‌ایم. هر چند این بار مقداری فرق می‌کند چرا که آمریکایی‌ها از کودتاهای رنگین و تلاش‌هایشان برای ایجاد ناامنی در کشورهای دیگر از جمله ایران، درس گرفته‌اند. رد پای آمریکا در آنچه در ایران این روزها رخ داده، کاملا روشن است.

خوشحالی بولتون

المیادین گفت، برخی فکر می‌کنند توطئه آمریکا فقط در همین روزهای اخیر بوده و از قبل آن اطلاعی ندارند. از بازداشت افراد و هسته‌های تروریستی و خرابکار. در این خصوص صحبت کنید.

حسینی گفت، همانطور که گفتم، آمریکایی‌ها همیشه برای این انقلاب و مردم، توطئه کرده‌اند و سعی‌شان این بوده که ضربه بزنند. وقتی پهپادهایشان وارد کشور شده ما آن را هدف گرفته‌ایم و بعد از ترور شهید سلیمانی ایران پایگاه آنان در عراق را زد و آنها نتوانستند پاسخ بدهند. در ایران قومیت‌های مختلفی زندگی می‌کنند از فارس و بلوچ گرفته تا کُردها و دیگر قومیت‌ها. آمریکا بعد از گزینه‌های نظامی تلاش کرده میان قومیت‌های ایران اختلاف‌افکنی کنند. الان آمریکایی‌ها در حال آموزش دادن و حمایت عناصر کُرد هستند. گروههای تروریستی دیگر در اطراف مرزهای ایران مثلا جماعت اهوازی، همه مورد حمایت آمریکا هستند. برخی از آنها در لیست تروریسم هم بودند اما برخی را مثل گروهک منافقین از لیست تروریسم خارج کردند. جان بولتون چند سال پیش در نشست سالانه منافقین شرکت کرد. حتی جان بولتون یک بار از اینکه یک سری گروههای تروریستی را دیده بود که مسلح هستند از اینکه چنین افراد مسلحی علیه ایران فعالیت میکنند ابراز خوشحالی کرده بود.

در خارج از ایران هر جا لازم باشد پاسخ می‌دهیم

مجری المیادین از اینکه پاسخ ایران چطور خواهد بود، چه به کشورهایی که طراحی کردند چه به کشورهایی که در سطح اجرایی نقش داشتند، پرسید و حسینی گفت، در وهله اول ما کشوری قوی و مقتدر هستیم و دارای نفوذ در منطقه. آنها می‌خواهند در مسیر پیشرفت ایران مانع ایجاد کنند. سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس، فرانسه، آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی شبانه روز در حال فعالیت علیه ایران هستند. ما شیوه فعالیت آنها را در رصد داریم و حتی برخی سفارتخانه‌های اروپایی اقدام به تحریک افکار عمومی کردند و به آنها تذکر داده شد. این خلاف منشور سازمان و قوانین بین‌الملل است... پرونده‌هایی هم علیه برخی از آنها تشکیل شده و ما دریافت خسارت آن را دنبال خواهیم کرد. ما اکنون شبکه ایران‌اینترنشنال را شبکه‌ای تروریستی می‌دانیم. در داخل خیلی از عناصر بازداشت شدند. کسانی که اقدام به قتل نیروهای امنیتی و مردم کردند. در خارج از ایران هر جا لازم باشد ایران واکنش نشان می‌دهد و پاسخ می‌دهد. شما شاهد بودید که مقرهای گروههای تروریستی در کردستان عراق موشک‌باران شد. ایران ممکن است اقداماتی هم انجام دهد و آن را اعلام نکند اما همه از جمله گروههای مسلح وظیفه خود را انجام می‌دهند.

معانی حضور متحدان در تهران

المیادین دوباره پرسید، بعد از روشن شدن حقیقت، ایران در مرحله پاسخ است. در سطح متحدان فیصل مقداد از سوریه و پاتروشف از روسیه به ایران آمدند و تهران اعلام کرد که توافق‌هایی در خصوص انرژی شده است. ایران با این توافق‌ها چه چیزی میخواهد به طرف مقابل اعلام کند.

حسینی گفت، از زمان آغاز دولت آقای رئیسی روابط ایران با کشورهای همسایه تقویت شده است. ایران تعامل با چین و روسیه را تقویت کرد و عضو سازمان شانگهای شد. ما توافق‌هایی به ارزش بیش از چهار میلیارد دلار با روسیه در حال اجرا داریم. آمرکایی‌ها ایران را تحریم کردند که نتواند با هیچ کشور در دنیا تعامل کند اما موفق نشدند. در مقابل، روسیه خواستار تجربه ایران برای دور زدن تحریم‌هاست و هر روز روابط ایران با دیگر کشورها در حال بیشتر شدن است. مثلا همزمان با اغتشاشات رئیس جمهور طرح‌های جدید افتتاح می‌کند. معنای این امر این است که ایران مسیر شکوفایی را با قدرت ادامه می‌دهد.

سونامی حمله رسانه‌ای به مردم ایران با دروغ

شبکه اینترنشنال، منوتو، بی.بی.سی و غیره سونامی رسانه‌ای علیه ایران و مردم آغاز کردند. آنها این کار را بر اساس یک دروغ بزرگ تحت عنوان کشته شدن خانم مهسا امینی آغاز کردند، فردی که از کودکی بیمار بوده. تا امروز صدها دروغ گفته‌اند. آنها مصاحبه‌های متعددی و برنامه‌های مختلفی تولید کردند درباره اینکه پلیس این شخص را کشته است. بعد از آن چندین نفر دیگر را مطرح کردند که نیروهای امنیتی کشته‌اند اما هر کدام که بررسی شد روشن شد که هر کدام به یک دلیلی مثل بیماری یا خودکشی یا دلایل دیگر، جان باخته‌اند. در خصوص شاهچراغ هم نظام را متهم کردند در حالی که تروریست‌ها از خارج از ایران حمایت شدند و مرتکب آن جنایت شدند.

ایران سلاح‌هایی دارد که درباره آن تا الان حرفی نزده

المیادین در ادامه به تهدیدهای رژیم صهیونیستی و سخنان اخیر یائیر لاپید نخست‌وزیر آن علیه ایران اشاره کرد و حسینی پاسخ داد، ما قدرت نظامی‌مان برای بازدارندگی است. ما هیچ گاه قصد تهاجم به هیچ کشوری را نداشته‌ایم بلکه از این قدرت برای حمایت از مردم منطقه در زمان حمله داعش استفاده کردیم. ما شهرهای موشکی در اختیار داریم و بتازگی هم از وجود موشک جدید هم خبر داده شد و سلاح‌های دیگری هم در اختیار داریم که اطلاع‌رسانی نشده است. اسرائیل که دیگر از آمریکا قوی‌تر نیست. ما به آمریکایی‌ها درس فراموش نشدنی دادیم.

وی در پاسخ به اینکه ایران چه چیزی برای غافلگیری دشمنان دارد از جمله برای اسرائیل، گفت، همانطور که گفتم ما درگیر جنگی فراگیر هستیم. از جنگ نظامی تا سایبری و جنگ نفتکش‌ها وغیره. ما در مقابل آنان دست‌بسته نیستیم. هر جا لازم باشد از موضع قدرت و اقتدار پاسخ می‌دهیم. جبهه مقاومت در منطقه هم قدرت بالایی دارد. آنها به همین دلیل است که از طریق مسائل حاشیه‌ای وارد می‌شوند یا مثلا در کردستان تروریست‌ها را آموزش می‌دهند یا در آذربایجان تلاش می‌کنند علیه امنیت ملی ایران اقدام کنند یا با ایجاد اختلاف داخلی در عراق و لبنان تلاش می کنند ضربه بزنند اما در نهایت به نتیجه نخواهند رسید. آنها با جنگ شناختی تلاش می‌کنند اذهان مردم را تخریب کنند.