پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عربستان سالانه صدها نفر را که عمدتاً از شیعیان این کشور هستند به بهانه‌های واهی اعدام می‌کند و تعدادی از این افراد به صورت دسته‌جمعی اعدام می‌شوند و اینها تنها بخشی از جنایات ضد انسانی رژیم سعودی است که در رسانه‌ها منتشر می‌شود و تعداد افرادی که قربانی جاه‌طلبی مقامات ریاض می‌شوند خیلی فراتر از اینهاست و به دلیل سانسور خبری شدید و فضای بسته سیاسی، بسیاری از این جنایت‌ها در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود. 

از زمان روی کار آمدن محمد بن‌سلمان به عنوان ولیعهد تعداد زیادی از افرادی که به اعدام محکوم شده‌اند از بین جوانان و نوجوانان هستند. گزارش دیده‌بان حقوق بشر از وضعیت حقوق بشر در عربستان، هولناک است و سازمان‌های بین‌المللی به عربستان سعودی نامه نوشته‌اند که چنین اقداماتی نقض قوانین بین‌المللی است اما سعودی‌ها به اینگونه هشدارها اعتنایی نمی‌دهند و روز به روز بر جنایات خود می‌افزایند.

بن سلمان با استفاده از احساسات جوانان سعودی به انجام برخی اصلاحات می‌پردازد؛ موضوعاتی که پشتوانه مردمی ندارد و حتی وهابیون این کشور هم از سیاست‌های بن سلمان به تنگ آمده‌اند، اگر اعتراضاتی در شرق عربستان و قطیف شکل گرفته است در راستای مقابله با سیاست‌های آل‌سعود است. سیاست‌هایی که سنی‌ها یا وهابیون می‌ترسند آن را اعلام کنند. بن سلمان با نادیده گرفتن جامعه خود در حال همراهی با سیاست‌های غرب و رژیم صهیونسیتی است و به نوعی در خدمت نظام سلطه است که این خوش خدمتی و سر سپردگی موجب خشم مردم شده است.

منبع: صبح نو