انتشار فهرست ۲۶ نفره تیم ملی فوتبال ایران، مهم‌ترین خبر امروز ورزش ایران خواهد بود.

لیست ملی قبل از اعلام رسمی لو می‌رود!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، طبق برنامه‌ریزی، تیم ملی فوتبال ایران فردا جلسه تمرینی خود را در تهران و در کمپ تمرینی تیم‌های ملی برگزار خواهد کرد و بنابراین ملی‌پوشانی که قرار است به قطر سفر کنند، فردا در محل کمپ تیم‌های ملی حاضر خواهند شد تا با پروازی در روز دوشنبه خود را به قطر برسانند. از این رو از جمع بازیکنان حاضر در اردو، سه نفر‌ کنار گذاشته خواهند شد تا تیم ملی ایران با ۲۶ نفر عازم رقابت‌های جام جهانی بشود.

با مصدومیت امید ابراهیمی و کاهش یک نفر از نامزدهای اصلی حضور در قطر، همانطور که در مطالب قبلی نیز گفته شد، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، بازیکنان حذف‌شده‌ را از پست‌های دروازه‌بانی، دفاع وسط و احتمالا هافبک وسط انتخاب خواهد کرد. موضوع مصدومیت ابراهیمی نیز باعث شده دو بازیکنی که توانایی حضور در دو پست هافبک دفاعی به اضافه دفاع را داشته باشند، در اولویت‌های کی‌روش قرار بگیرند و خطر حذف از سر آنها دور شود.

بنا بر گمانه‌زنی‌ها، دو دروازه‌بان، یک دفاع جوان و شاید یک هافبک از نفرات فعلی حاضر در اردوی تیم ملی کنار خواهند رفت و با توجه به حضور این نفرات در کمپ تیم ملی برای سفر به قطر، احتمالا لیست تیم ملی زودتر از اعلام رسمی افشا خواهد شد؛ مگر آنکه سورپرایزی در راه باشد و کارلوس کی‌روش در لحظات آخر یکی از لژیونرها را هم از جمع ملی‌پوشان خط بزند.

در حال حاضر نفراتی که از بین آنها ۲۶ بازیکن به قطر خواهند رفت به شرح زیر است:

دروازه‌بان‌ها:

علیرضا بیرانوند، سید حسین حسینی، امیر عابدزاده، محمدرضا اخباری و پیام نیازمند

دفاع چپ:

امید نورافکن، احسان حاج‌صفی، میلاد محمدی و ابوالفضلی جلالی

دفاع راست:

صادق محرمی و رامین رضاییان

دفاع وسط:

حسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، روزبه چشمی و سامان فلاح

هافبک دفاعی:

احمد نوراللهی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، علی کریمی و میلاد سرلک

وینگرها:

مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، علی قلی‌زاده و وحید امیری

مهاجمان:

سردار آزمون، مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد

تنها سورپرایز فهرست تیم ملی می‌تواند این موضوع باشد که در آخرین لحظه، تغییری در فهرست بازیکنان واجد شرایط برای حضور در جام جهانی ایجاد شده و فرد تازه‌ای از بیرون از اردو، جای یکی از این نفرات را بگیرد.