با اعلام اسامی تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی، قطعا نفرات مطرحی نیز وجود دارند که نتوانستند عازم قطر شوند.

11+ 3 ستاره غمگین که شاید می‌توانستند در قطر باشند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، زمان زیادی تا اعلام فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2022 قطر باقی نمانده است. کارلوس کی‌روش 26 بازیکن مورد نظر خود را انتخاب کرده و قرار است تا دقایقی دیگر  نام این نفرات در یک نشست خبری و از زبان سرمربی تیم ملی اعلام شود.

برای حضور در قطر، کادرفنی مجبور است روی نام پنج نفر از بازیکنان حاضر در اردو خط قرمز بکشد. ضمن اینکه پیش از آن نیز نفرات مطرح دیگری نتوانستند در اندیشه‌های کی‌روش، جایی برای خود دست و پا کنند و باید بازی‌های تیم ملی در جام جهانی را از خانه به تماشا بنشینند.

در ادامه ترکیب منتخب و یازده نفره‌ای از مهم‌ترین نفرات جامانده از تیم ملی برای حضور در جام جهانی را مرور می‌کنیم:

* دروازه‌بان:

هم اکنون، باید حداقل روی نام یک گلر خط قرمز کشیده شود. علیرضا بیرانوند و سیدحسین حسینی مسافرین قطعی سفر به قطر هستند و گلرهای شماره یک و دو تیم ملی محسوب می‌شوند. از میان امیر عابدزاده، پیام نیازمند و محمدرضا اخباری، حداقل یک سنگربان باید قید حضور در جام جهانی را بزنند.

چنانچه کارلوس کی‌روش قصد داشته باشد تا با چهار سنگربان راهی قطر شود، آنگاه به نظر می رسد که از این جمع احتمال خط خوردن محمدرضا اخباری بسیار بیشتر از سایرین است. به‌خصوص اینکه او در تمرین امروز تیم ملی نیز حاضر نشده است.

* مدافعان میانی:

در مرکز خط دفاعی، نفرات مطرحی هستند که نتوانستند با تیم ملی به قطر سفر کنند. عارف غلامی خط خورده قطعی است. بازیکنی که مورد علاقه دراگان اسکوچیچ بود و حتی برابر کره جنوبی در سئول نیز بازی کرد. با این حال، کارلوس کی‌روش ترجیح داد گزینه‌های مورد نظر خودش را به قطر ببرد.

هم اکنون نیز یک مدافع دیگر باید از فهرست تیم ملی خارج شود. به نظر می رسد احتمال خط خوردن سامان فلاح بیش از سایرین است. بازیکن جوان و دهه هشتادی پیکان در اردوهای اخیر تیم ملی حضور داشت ولی با حضور نفراتی چون شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی و... عملا شانسی برای بازی نداشت.

برای این پست می‌توان جاماندگان زیادی را نام برد. از سیاوش یزدانی و علی نعمتی گرفته تا فرجی، مرادمند و...

* مدافع چپ:

گفته می‌شود که یک سورپرایز در سمت چپ خط دفاعی تیم ملی وجود خواهد داشت. در شرایطی که تصور می‌شد امید نورافکن مسافر جام جهانی خواهد بود، اما کارلوس کی‌روش ترجیح داد تا ابوالفضل جلالی را با خود به قطر ببرد. در صورتی که این موضوع رسمی شود، نورافکن را باید شاخص‌ترین خط خورده روزهای آخر اردوی تیم ملی نامید.

این بازیکن امید زیادی داشت تا به همراه تیم ملی عازم قطر شود ولی غیبت او در تمرین صبح امروز، نشانه خط خوردن از فهرست نهایی تیم ملی است.

* مدافع راست:

هم اکنون فقط 2 مدافع راست در اردوی تیم ملی هستند و کارلوس کی‌روش از قبل گزینه‌های مورد نظرش را انتخاب کرده بود. با این حال، صالح حردانی و دانیال اسماعیلی‌فر را می توان مهمترین بازیکنانی دانست که نتوانستند نظر مثبت سرمربی پرتغالی را به دست بیاورند. این مسئله نیز در نوع خود جالب است که دو مدافع راست استقلال و پرسپولیس، موفق به جلب نظر مثبت کی‌روش نشدند.

* هافبک میانی:

بدون شک امید ابراهیمی بزرگترین جا مانده تیم ملی در خط میانی است. بازیکنی که در فاصله چند روز مانده به آغاز جام جهانی، با یک بدشانسی بزرگ مواجه و در دیدار برابر نیکاراگوئه دچار آسیب‌دیدگی شد تا حضور در جام جهانی را از دست بدهد. از دیگر بازیکنانی که از سوی کی‌روش فراخوانده نشدند، می‌توان به مهدی مهدی‌پور اشاره کرد که پس از دیدار سوپرجام، دیگر به اردو دعوت نشد.

علاوه بر این، اخباری درخصوص خط خوردن میلاد سرلک، بازیکن خط میانی پرسپولیس شنیده می شود. سرلک در 6 دیدار از 10 مسابقه مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی و بازی های دوستانه با الجزایر، سنگال و نیکاراگوئه به میدان رفت اما در نهایت نتوانست نظر نهایی کی‌روش را به دست بیاورد و یکی دیگر از جاماندگان مطرح تیم ملی است.

* هافبک‌های تهاجمی:

نام محمد محبی و مهدی قایدی را باید به عنوان بزرگترین غایبین تیم ملی در راه جام جهانی ذکر کرد. وینگرهای بوشهری استقلال که برای حضور در جام جهانی از پرتغال و امارات به ایران برگشته بودند، در نهایت و در میان ترافیک شدید تیم ملی در این پست، حضور در جام جهانی را از دست دادند.

اللهیار صیادمنش نیز دیگر بازیکنی است که غیبت او در قطر، از ماه‌ها پیش مشخص شده بود. او در یکی از مسابقات باشگاهی خود برای هال سیتی دچار مصدومیت شد تا نتواند تیم ملی را در جام جهانی همراهی کنند. چنانچه این بازیکن جوان دچار آسیب‌دیدگی نمی شد، به احتمال بسیار زیاد یکی از مسافرین قطر بود که چالش بزرگی را نیز در پست وینگر ایجاد می کرد.

* مهاجمان:

باید نام سه بازیکن اسبق پرسپولیس را به عنوان مهمترین مهاجمان غایب در فهرست نهایی تیم ملی مطرح کرد. شهاب زاهدی که روزهای خوبی را در پوشکاش سپری می کند، به همراه علی علیپور بازیکن ژیل ویسنته و شهریار مغانلو مهاجم سپاهان، مهمترین بازیکنانی هستند که نمی توانند در قطر حضور داشته باشند.

ستاره‌هایی چون سردار آزمون، مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد و سابقه سال‌ها همکاری آنها با کارلوس کی‌روش سبب شده است تا مهاجمان دیگر، بخت چندانی برای همراهی تیم ملی در قطر نداشته باشند.

ترکیب منتخب مهم‌ترین جامانده‌های تیم ملی:

محمدرضا اخباری – سامان فلاح – عارف غلامی – صالح حردانی – امید نورافکن – امید ابراهیمی – میلاد سرلک (مهدی مهدی‌پور) – محمد محبی – اللهیار صیادمنش (مهدی قایدی) – شهاب زاهدی – علی علیپور (شهریار مغانلو)