سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره ابهامات فهرست ۲۵ نفره پاسخ خواهد داد.

آخرین مصاحبه پای پرواز - کی‌روش به شایعات پاسخ داد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، یک روز پس از لغو مصاحبه مطبوعاتی و اعلام فهرست تیم ملی به سیاقی که قرار بود اتفاق بیفتد، کارلوس کی‌روش، در آخرین ساعات حضور تیم ملی در ایران و پیش از سفر به قطر پاسخگوی خبرنگارانی بود که بنابر درخواست مدیررسانه‌ای تیم ملی به محوطه کمپ تیم‌های ملی آمده بودند.

این مصاحبه نه یک نشست مطبوعاتی، که گفت‌وگویی سرپایی با سرمربی تیم ملی است؛ اتفاقی که تقریبا در هیچ تیم ملی دیگری پیش از سفر به قطر رخ نداد. البته خبرنگاران در این گفت‌وگو تلاش کردند سوالات خود را از کی‌روش مطرح کنند و او نیز به این پرسش‌ها پاسخ داد. با این حال آنچه که اتفاق افتاد، دور از برنامه‌ریزی طبیعی مطبوعاتی برای یک تیم ملی بود که قرار است در رقابت‌های بزرگ جام جهانی شرکت کند.

مشروح صحبت‌های کی‌روش را در ادامه می‌خوانید:

**عذرخواهی از رسانه‌ها

کی‌روش صحبت‌های خود را این‌طور شروع کرد: در درجه اول اجازه بدهید عذرخواهی کنم از تک تک شما بابت لغو کنفرانس خبری دیروز. قرار بود کنفرانس مطبوعاتی داشته باشیم و لیست‌ را اعلام کنیم، اما متاسفانه مجبور شدم کنفرانس را لغو کنم. از همه شما از صمیم قلب عذرخواهی می‌کنم.

**4 دروازه بان استحقاق حضور در جام جهانی را داشتند

سرمربی تیم ملی در ادامه به لیست اعلام شده اشاره کرد و گفت: ما‌ بعد از آخرین مشاهدات مخصوصا از کشور ترکیه لیست 25 نفره را اعلام کردیم. همانطور که دیدید 4 دروازه‌بان داریم؛ تصمیم گرفتیم 4 دروازه‌بان به جام جهانی ببریم، نه تنها آنها استحقاق حضور در جام جهانی را دارند که می‌توانند آنجا در تمرینات به کار ما بیایند. 8 مدافع، 7 هافبک و 6 مهاجم هم انتخاب کردیم. اعتقاد شخصی من این است که این بازیکنان در حال حاضر تعادل بهتری از بُعد گروهی در تیم ما ایجاد می‌کنند.

**برایم سخت بود چند بازیکن را کنار بگذارم

کی‌روش با اشاره به خط زدن برخی نفرات از فهرست تیم ملی بیان کرد:‌ مطمئنا از بعد شخصی اگر نگاه کنیم کار بسیار دشواری برای من بود که چند نفر از بازیکنان را از لیست کنار بگذارم. این برای یک سرمربی همیشه تصمیم سختی است. به خاطر اینکه سایر بازیکنان هم استحقاق داشتند در تیم ملی حضور داشته باشند. ولی وقتی می‌خواهید بهترین تصمیمات را برای تیم بگیرید، باید بتوانید تعادل را تیم حفظ کنید و راهکارهای عمیقی را در تیم به کار بگیرید.

*فرار از پاسخ مشخص ... 

** اتفاقات دیروز شوکه‌کننده بود؛ دیروز علت غیبت در تمرین و نشست خبری را توضیح بدهید.

- نه نه! من شرایط را پنهان نکردم. مطمئنا یک سری مسائل و مشکلات هست اما وظیفه ما این است که مشکلات را حل کنیم. همیشه من تلاش میکنیم بجنگم و مشکلات را حل کنم. شما من را می‌شناسید، من همیشه علاقه دارم بهترین راهکار ممکن را انتخاب کنم. همه تصمیماتی که من گرفتم، بر این اساس بوده که منافع تیم بالاتر از بازیکن، مربی و همه باشد. تلاش کردم همیشه تیم را در نقطه بالاتری قرار بدهم.

* موضوع سردار آزمون 

** گفته شده برای خط زدن سردار آزمون فشار وجود داشته و می‌گفتند لغو نشست خبری به همین دلیل بوده است.

- همیشه دور و بر ما این شایعات هست. سردار به همراه یکی از مربیان بدنساز ما دیروز وارد قطر شده و این نشان می‌دهد که شایعات درست نیستند. با هوادارانی که در قلبمان هستند، بیشترین تلاش را خواهیم کرد.

**امیدوارم دیگر مصدوم ندهیم

سرمربی تیم ملی در ادامه به مصدومیت امید ابراهیمی اشاره و بیان کرد: امیدوار هستیم که بعد از مصدومیت امید ابراهیمی دیگر مصدوم نداشته باشیم و همین‌طور باید از مصدومیت جلوگیری کنیم. ولی تصمیم من برای انتخاب لیست، همان‌طور که گفتم از بعد شخصی نبود و از بُعد تعادل تیم بود.

**بخشی از آماده‌سازی را مدیون باشگاه‌ها هستیم

کی‌روش صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد: امروز تهران و ایران را ترک می‌کنیم. کاری را که فکر می‌کردیم مقدور است، انجام دادیم، مطمئنا همه این را می‌دانند که این آمادگی صحیح نبود اما این هم جزئی از برنامه است و همین‌طور باتوجه به مسائل پس از کووید، با این مسائل روبه‌رو شدیم. طبق محدودیت‌ها، بهترین تلاشمان را کردیم؛ ولی قسمتی از این آماده‌سازی را مدیون باشگاه‌ها هستیم و از آنها و سرمربیان و مدیرانشان تشکر می‌کنیم.

**همه چیز در حال پیشروی است

سرمربی تیم ملی در بخش دیگری از حرف‌هایش ادامه داد: امروز اینجا هستیم و آخرین جلسه تمرینی را انجام می‌دهیم. برخی مربیان و بازیکنان از دیروز به قطر رسیدند و همه چیز در حال پیش‌روی است.

**برای شادی و افتخار هواداران فوتبال تلاش می‌کنیم

کی‌ روش صحبت‌های خود را این‌طور پایان برد: مطلبی که فکر می‌کنم مهم است این است که ما افراد حرفه‌ای در فوتبال هستیم. همیشه چارچوب انگیزشی که من سعی کردم پیاده کنم این بوده که ما در فوتبال حرفه‌ای هستیم، همانند صنایع مختلف... دندان‌پزشکان، افراد صنعتگر و... . ما سازنده خوشحالی و افتخار و غرور هستیم و تمام تلاشی که می‌کنیم این است که به بهترین‌ها متعهد باشیم، با یک روحیه جنگجویانه بازی کنیم، با یک روحیه برد. سعی می‌کنیم موفقیت را برای فوتبال ایران کسب کنیم. نمی‌خواهم کسی شکی در این باره داشته باشد. نمی‌خواهم کسی شکی درباره این اصل بنیادین فوتبال داشته باشد؛ وظیفه ما این است که داخل زمین یک الگو باشیم، یک تیم متحد، تیمی که اتحاد و هماهنگی را همیشه نشان می‌دهد. ما برای هواداران، فوتبال بازی می‌کنیم و به عنوان سازندگان غرور، شادی و افتخار، مطمئنا برای هواداران ایرانی بیشترین تلاش را خواهیم کرد.

نکته قابل توجه در پایان مصاحبه کی‌روش ترک ناگهانی محل گفت‌وگو از سوی سرمربی تیم ملی بود؛ در حالی که خبرنگاران قصد داشتند از کی‌روش درباره موضوعات دیگر پرسش کنند، او با بیان واژه "ممنونم" محل مصاحبه را ترک کرد تا همچنان برخی مباحث پیرامون لیست تیم ملی ایران بی‌پاسخ بماند.