جانی این فان تی نو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین، پیشنهاد کرد در طول یک ماه برگزاری جام جهانی اسلحه‌ها زمین گذاشته شود و عداوتی وجود نداشته باشد.

درخواست این فان تی نو برای آتش‌بس 1 ماهه در اوکراین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، از یکشنبه آینده رسما جام جهانی 2022 در قطر شروع خواهد شد و 32 تیم در هشت گروه چهار تیمی به رقابت خواهند پرداخت. این در حالی است که همچنان بین دو کشور روسیه و اوکراین درگیری نظامی وجود دارد.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، امروز پیشنهاد آتش بس یک ماهه بین روسیه و اوکراین در طول برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی قطر را ارائه داد. اینفانتینو در اجلاس G۲۰(نشست مهم‌ترین کشورهای صنعتی و نوظهور) در بالی پیشنهاد داد که از شروع جام جهانی در روز یک‌شنبه هفته آینده تا فینال این رقابت‌ها تفنگ‌ها زمین گذاشته شود.

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال گفت:« ما ساده لوح نیستیم و فکر نمی‌کنیم که فوتبال می تواند مشکلات دنیا را حل کند. با این حال، جام جهانی می تواند بهانه ای برای یک حرکت مثبت در دنیا باشد.»

او خطاب به شرکت کنندگان دراجلاس G۲۰ و در حضور افرادی چون جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده، اولاف شولز صدراعظم آلمان و همچنین سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت:«شما رهبران جهان هستید و این فرصت را دارید که تاریخ را تغییر دهید. خواهش من از همه شما این است که برای جام جهانی آتش بس موقت یک ماهه در نظر گرفته شود.»

اینفانتینو در ضیافت ناهاری که توسط کشورهای گروه ۲۰ به میزبانی اندونزی برگزار شد نیز شرکت کرد. رئیس فیفا همچنین یادآور شد که روسیه میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ بود و اوکراین برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ نامزد شده است. او گفت:«فوتبال جهان را متحد می‌کند. به طور کلی، جام جهانی را پنج میلیارد بیننده از طریق تلویزیون دنبال خواهند کرد.»