سرمربی پرتغالی تیم ملی که پس از یک شکست تلخ ایران را پس از هشت سال ترک کرده بود، در بازگشت بار دیگر طعم تلخ باخت را تجربه کرد.

کی‌روش و تجربه دوباره طعم تلخ شکست در ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بازگشت کارلوس کی‌روش به نیمکت تیم ملی فوتبال ایران خیلی سریع رخ داد و این مربی پرتغالی در آستانه برپایی اردوی اتریش در فیفادی شهریور ماه به صورت ناگهانی با حضور مهدی تاج جای دراگان اسکوچیچ را گرفت که توانست فوتبال ایران را به سریع‌ترین صعود تاریخ جام جهانی رهنمون سازد.

پس از این تغییر و تحول کارلوس کی‌روش خیلی زود تیم ملی فوتبال ایران را مهیای حضور در اردوی اتریش و دو بازی دوستانه برابر اروگوئه و سنگال کرد؛ دو دیداری که اولی با پیروزی یک بر صفر و دومی با تساوی یک بر یک تمام شد تا سرمربی پرتغالی عملکرد بسیار خوب و قابل توجهی در بازگشت داشته باشد و بر محبوبیت خود بیفزاید.

در ادامه تیم ملی که فرصتی برای آماده سازی به دلیل برگزاری رقابت های جام جهانی در زمستان نداشت چند روز پیش در ورزشگاه آزادی در یک بازی دوستانه به مصاف نیکارگوئه رفت و توانست با تک گل مهدی ترابی برنده این مسابقه تدارکاتی باشد؛ دیداری که البته شاهد نمایش خوبی از ملی پوشان نبودیم و در جریان این مسابقه امید ابراهیمی هم فرصت حضور در جام جهانی را به دلیل مصدومیت از دست داد.

درنهایت ساعاتی پیش تیم ملی در دومین روز اردوی خود در الریان قطر مطابق برنامه در زمین تمرینش به مصاف تونس رفت. این دیدار در پایان با شکست دو گله ملی پوشان خاتمه یافت؛ دیداری که البته به دلیل برگزاری پشت درهای بسته اطلاعات خاصی از آن به بیرون درز نکرده و حتی درباره دقایقی که تیم ملی دروازه‌اش باز شده روایت‌های متفاوتی وجود دارد.

باخت دو گله برابر تونس پس از شکست تلخ سه بر صفر در نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2019 مقابل ژاپن ( در تاریخ 8 بهمن ماه 1398) اولین باخت این سرمربی پرتغالی را در بازگشت به ایران پس از نزدیک به سه سال رقم زد؛ مربی‌ای که خیلی زود باید تیمش را جمع و جور کند و آماده اولین دیدار جام جهانی مقابل انگلیس در تاریخ 30 آبان ماه ( 4 روز دیگر) کند که چالش‌های زیادی برای او به همراه خواهد داشت.