یک لامای پیش بین که به خاطر پیش‌بینی‌های فوتبالی اش مشهور شده معتقد است ایران در اولین بازی خود در جام جهانی انگلیس را شکست خواهد داد.

پیش‌بینی لامای مشهور: ایران انگلیس را می‌برد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، اَلفی لامایی است که هواداران فوتبال او را به خاطر پیش‌بینی‌هایش از نتایج مسابقات می‌شناسند.

الفی در باغ‌وحش ساوت‌کامب در منطقه آکسفوردشایر انگلیس زندگی می‌کند و مسئولین این باغ‌وحش و متخصصان رفتارشناسی حیوانات از او به عنوان یکی از باهوش‌ترین و تعاملی‌ترین چهارپایان دنیا یاد می‌کنند.

مسئولین این باغ وحش در آستانه جام جهانی قطر الفی را جلوی دوربین‌ها آورده و برنامه‌ای تدارک دیدند تا او بازی‌های مرحله گروهی این تورنمنت را پیش‌بینی کند. برای اینکه الفی کار راحتی داشته باشد برای هر مسابقه مرحله گروهی پرچم دو کشور را روی نرده‌های مقابل او قرار دادند و سپس افسار این لاما را رها کردند تا او به سمت یکی از پرچم‌ها حرکت کند. تیمی که پرچمش توسط الفی انتخاب می‌شد به عنوان پیروز مسابقه معرفی می‌شد.

جالب‌ترین اتفاق در جریان این پیش‌بینی اما اقدام الفی در انتخاب تیم ملی ایران به عنوان برنده دیدار مقابل تیم ملی انگلیس بود.

اما این لاما در ادامه پیش‌بینی کرد که انگلیسی‌ها دو دیدار بعدی خود مقابل آمریکا و ولز را شکست داده و راهی مرحله بعدی می‌شوند.

ادامه پیش‌بینی‌های الفی به نفع ایران نبود. بر اساس پیش‌بینی او ایران در مقابل آمریکا و ولز شکست می‌خورد. در نهایت ایران و آمریکا با دو شکست از دور رقابتها حذف می‌شوند و انگلیس و ولز با دو پیروزی راهی مرحله بعد می‌شوند.