تیم ملی فوتبال ایران با ارائه عملکردی فاجعه‌بار سنگین‌ترین شکست خود را در تاریخ جام‌های جهانی با سرمربیگری کارلوس کی‌روش تجربه کرد.

نظرسنجی: چه کسی را مقصر شکست سنگین تیم ملی می‌دانید؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش‌سه"، اولین موضوعی که پیش از سوت آغاز دیدار ایران و انگلیس در ورزشگاه خلیفه دوحه جلب توجه می‌کرد ترکیب عجیب و غریبی بود که کارلوس کی‌روش به اصطلاح برای سورپرایز کردن تیم ملی انگلیس و گرت ساوت‌گیت انتخاب کرده بود، ولی نتیجه این تصمیم این بود که خودمان در زمین فوتبال اسیر غافلگیری‌ای شدیم که برای تیم حریف در نظر گرفته شده بود و تیم ملی که در گذشتنه 6 مرتبه زیر نظر کی‌روش موفق به ثبت عملکردی در خور و قابل احترام شده بود، ضعیف‌ترین نمایش خود را تحت نظر سرمربی کهنه‌کار پرتغالی با رقم خوردن ضعیف‌ترین شکست تاریخ در این تورنمنت تجربه کرد. 

علاوه بر تصمیم غیرمنتظره کی‌روش که سیستم و آرایش تیمش را برای غافلگیر کردن ساوت‌گیت به طور کلی به هم ریخته بود، طی روزهای اخیر فشار روانی‌ای زیادی نیز روی بازیکنان تیم ملی وجود داشت؛ فشاری که مشخص بود می‌تواند در دیدارهای جام جهانی پاشنه آشیل تیم ملی شود و همین اتفاق هم رخ داد.

مورد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد نمایش بازیکنان تیم ملی بود که نتوانستند همان‌ عملکردی را داشته باشند که پتانسیل آن را دارند و در واقع پتانسیل آنها در مصاف با انگلیس به جز چند صحنه به حالت بالفعل تبدیل نشد و درنهایت شاگردان کی‌روش با نتیجه 6 بر 2 بازی را واگذار کردند.

همچنین باید به تغییرات در راس کادر فنی تیم ملی در فاصله دو ماه مانده تا جام جهانی اشاره کرد. فدراسیون فوتبال طی دو سال اخیر تغییرات عجیبی را تجربه کرد و برکناری یک رئیس، حضور یک سرپرست موقت و درنهایت بازگشت تاج سبب شد تا از اسکوچیچ به کی‌روش شیف داشته باشیم تا رختکن به همدلی برسد و از تجربه شکست‌های سنگین فرار کنیم. اما درنهایت این تغییرات منجر به ثبت سنگین‌ترین شکست ایران در جام جهانی شد.

درنهایت می‌توان به مصدومیت بدهنگام علیرضا بیرانوند اشاره کرد که خیلی زود مجبور به ترک زمین شد. دروازه‌بان لرستانی تیم ملی یکی از ستاره‌های تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه بود و در جام جهانی قطر نیز کی‌روش حساب ویژه‌ای روی او و توانایی‌هایش باز کرده بود، اما خیلی زود و پس از یک واکنش شجاعانه که از گلزنی استرلینگ جلوگیری زمین را ترک کرد و جای خود را به حسینی داد که در مجموع نمایش خوبی در مقابل انگلیس نداشت.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید. به نظر شما چه عامل یا عواملی دلایل اصلی ثبت سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال ایران در جام‌های جهانی تحت هدایت کارلوس کی‌روش بودند.