در نیمه اول دیدار تیم های آرژانتین و عربستان، ستاره های آلبی سلسته هفت بار در تله آفساید گیر افتادند.

تله موفق عربستان: آرژانتین بدجور گیر افتاد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، امروز یکی از عجیب ترین اتفاقات شاید تاریخ جام جهانی رخ داد و تیم ملی عربستان در شرایطی که در نیمه اول با یک گل از آرژانتین عقب افتاده بود، در نهایت 1-2 این تیم مدعی را مغلوب کرده و به یک برتری بزرگ و تاریخی دست یافت. اما نکته جالب سبک بازی عربستان، بالا بازی کردن خط دفاعی این تیم بود و آنها در 45 دقیقه نخست بارها مهاجمان تیم ملی آرژانتین بود را در موقعیت آفساید قرار دادند.

بعد از گل اول لیونل مسی بود که خود این بازیکن در موقعیتی تک به تک قرار گرفت و دروازه عربستان را باز کرد و گل اول آفساید اعلام شد. در دقیقه 27 این بار لائوتارو مارتینز در فرصتی تک به تک و با یک ضربه فنی موفق به گلزنی شد و ستاره های آرژانتین حتی جشن شادی نیز برپا کردند، اما این گل نیز آفساید اعلام شد. در مجموع هفت بار این اتفاق در طول این دیدار برای آنها رخ داد و این نشان می دهد بازیکنان تیم ملی عربستان به خوبی برای مهار ستاره های آلبی سلسته با این روش برنامه داشتند.

تیم ملی انگلیس موفق به 20 بار آفساید گیری مقابل کویت در سال 1982 شد. جالب اینجاست چکسلواکی نیز در همان تورنمنت برابر کویت 18 بار بازیکنان حریف را در آفساید گیر انداختند. تیم ملی انگلیس در مسابقات سال 1966 مقابل فرانسه 16 بار در تله آفساید قرار گرفت. این سه تیم در طول تمامی ادوار جام جهانی از این حیث رکورددار هستند.