انتقادات تند کریستیانو رونالدو از وضعیت یونایتد و نیز خانواده گلی زرها تاثیرگذار بود و این باشگاه به دنبال اعمال تغییراتی بسیار مهم و استراتژیک است.

انتقادهای تند رونالدو اثر کرد: برنامه یونایتد عوض شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، منچستریونایتد در چند روز اخیر دچار جنجال‌های بسیاری شده و حالا به نظر می‌رسد که تغییراتی بنیادین در این باشگاه در راه است. 

آنها شب گذشته اعلام کردند که با توافق دو طرفه صورت گرفته با کریستیانو رونالدو، قرارداد این بازیکن فسخ شده و او دیگر بازیکن این باشگاه به حساب نمی‌آید. 

دلیل اصلی این اتفاق مصاحبه این ستاره پرتغالی با پیرس مورگان و صحبت‌های تند مطرح شده علیه یونایتد بود که یکی از آنها نیز درباره گلیزرها بود. او مدعی شده بود که این خانواده فقط به دنبال کسب درآمد از این باشگاه است و جایگاه یونایتد هیچ اهمیتی برای آنها ندارد. رونالدو همچنین به کنایه گفت که از زمان ترک یونایتد در سال 2009 این باشگاه هیچ تغییری نکرده و امکاناتش در 13 سال گذشته رشدی نداشته است. رونالدو گفت که در مقایسه با رئال مادرید و یوونتوس، پیشرفت یونایتد چیزی در حد صفر است.

ساعاتی پیش منچستریونایتد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که هیئت مدیره این شرکت در حال آغاز فرایند بررسی جایگزین‌های استراتژیک برای باشگاه است. این فرایند به منظور رشد باشگاه در آینده طراحی شده است. هدف نهایی این است که موقعیت باشگاه به گونه‌ای تثبیت شود که هم در زمین و هم از نظر اقتصادی، صاحب فرصت‌های خوبی شود. به عنوان بخشی از این فرایند، هیئت مدیره همه گزینه‌های استراتژیک از جمله سرمایه گذاری جدید در باشگاه، فروش یا سایر معاملات مربوط به شرکت را در نظر خواهد گرفت. این شامل ارزیابی پیشنهادات برای تقویت باشگاه از جمله بازسازی استادیوم و زیر ساخت‌ها و گسترش فعالیت‌های تجاری باشگاه در سطح جهانی نیز می‌شود. هر پیشنهادی باید در چارچوب افزایش موفقیت بلند مدت تیم مردان، زنان و آکادمی باشگاه باشد. همچنین این پیشنهاد باید منافع طرفداران و سایر ذی نفعان را نیز در نظر بگیرد.

آورام و جوئل گلیزر در این‌باره می‌گویند:«قدرت منچستریونایتد بر شور و وفاداری جامعه جهانی ما که متشکل از 1.1 میلیارد هوادار است، بنا شده است. همان طور که ما به دنبال ادامه دادن تاریخچه موفقیت آمیز باشگاه هستیم، هیئت مدیره اجازه ارزیابی کامل گزینه‌های استراتژیک را صادر کرده است. ما همه گزینه‌ها را ارزیابی خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که به بهترین شکل به هواداران‌مان خدمت می‌کنیم و منچستریونایتد از فرصت‌های رشد قابل توجهی که در حال حاضر و آینده در اختیار دارد، بهترین استفاده را خواهد کرد. در طول این فرایند، ما به طور کامل روی تامین منافع هواداران و سهامداران تمرکز خواهیم کرد.»

گروه رین (The Raine Group) به عنوان مشاور مالی انحصاری شرکت و (Latham & Watkins LLP) مشاور حقوقی شرکت هستند. روتسچالید و شرکتش نیز به عنوان مشاور مالی انحصاری سهامداران خانواده گلیزر عمل می‌کنند. هیچ اطمینانی از اینکه بررسی‌های انجام شده منجر به انجام یک معامله با شرکت شود، وجود ندارد. منچستریونایتد تا زمانی که هیئت مدیره یک معامله خاص یا سایر اقداماتی که نیاز به اعلام رسمی داشته باشند را تایید نکرده است، بیانیه‌ دیگری نمی‌دهد.