مائورو سیلوا، بازیکن سابق تیم ملی برزیل، معتقد است که برزیل مدعی اول قهرمانی جام جهانی است و آرژانتین علی رغم شکست برابر عربستان، از گروهش صعود خواهد کرد.

برزیل شانس اول است: شکست آرژانتین یک حادثه بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مائورو سیلوا که سال ها هافبک دفاعی تیم ملی برزیل بود و با این تیم در سال 1994 قهرمان جهان نیز شد، معتقد است همچنان برزیل و آرژانتین بیشترین شانس را برای قهرمانی دارند و حاضر نشد برای اسپانیا شانسی قائل شود. اسپانیا شب گذشته شروعی مقتدرانه داشت و با هفت گل کاستاریکا را در هم کوبید.

سیلوا به آاس گفت:«برزیل مثل همیشه و تحت هر شرایطی شانس قهرمانی است و شاید امسال کمی این شانس بیشتر هم باشد چون بازیکنان بهتری نسبت به دوره قبل داریم و تیته به عنوان مربی نیز باتجربه تر شده است. برای صعود از گروه مشکلی نداریم ولی در دور حذفی تنها یک بازی بد کافی است تا از دور رقابت ها حذف شوید. چینش درست بازیکنان و انتخاب تاکتیک مناسب برابر رقبای بزرگ بسیار مهم خواهد بود.»

سیلوا در مورد دیگر مدعیان قهرمانی گفت:«تیم های خوب زیادی داریم ولی هیچکدام را از لحاظ داشتن نیروهای تهاجمی باکیفیت در اندازه های برزیل نمی بینم. شاید آرژانتین جدی ترین تهدید کننده برزیل باشد و البته فرانسه و هلند را نیز می توان نام برد. اسپانیا؟ متاسفم ولی من برای اسپانیا شانس زیادی قائل نیستم، هرچند دوست دارم اگر برزیل قهرمان نشود، این عنوان به اسپانیا برسد.»

سیلوا شکست آرژانتین برابر عربستان را یک حادثه می داند:«شکست آرژانتین یک حادثه بود و در زمان درستی هم باختند و می توانند جبران کنند. آرژانتین با مسی بسیار قدرتمند است و 36 بازی متوالی نباخته بودند. آنها سال قبل در ماراکانا قهرمان کوپا آمه‌ریکا شدند و هرگز نمی توان این تیم را حذف شده دانست. شکست برابر تیمی ضعیف مثل عربستان یک اتفاق و سورپرایزی بزرگ برای جام بود ولی آنها از گروه‌شان بالا می روند و مدعی قهرمانی خواهند بود. من مسی را بسیار باانگیزه می بینم و در یکی دو ماه اخیر برای پی اس جی فوق العاده کار کرده است. این آخرین جام جهانی او است و به راحتی تسلیم نخواهد شد.»