در حالی که مقامات رژیم اشغالگر قدس طی روزهای اخیر از تسلط خود بر فضای سایبری و مواجهه همه‌جانبه با حملات هکری خبر داده بودند، انتشار اخبار توقف حرکت قطارها و افشای اسناد امنیتی صهیونیست‌ها شوک دیگری را به تل‌آویو وارد کرد. سکوت مقامات موساد و شاباک، بر اخبار مربوط مهر تایید نواخته و همین مسأله، خشم و نگرانی ساکنان اراضی اشغالی را برانگیخته است. براساس آنچه تحلیلگران بین‌المللی می‌گویند، حجم و دامنه اطلاعات محرمانه و حتی به کلی سری هک‌شده در اراضی اشغالی به‌مراتب بیشتر از حد افشا شده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی افشا کردند، اشکال فنی غیرعادی در سرور مرکزی قطارهای این رژیم به وجود آمده است. بر همین اساس به‌دلیل توقف سرور مرکزی قطارهای اسرائیل، حرکت تمامی قطارها تا ساعت ۹‌شب شنبه به حال تعلیق در‌آمد. پس از آن نیز منابع صهیونیستی از استمرار این اخلال گسترده خبر داده و مقامات راه‌آهن رژیم صهیونیستی از احتمال طولانی‌تر شدن این بحران سخن می‌گویند.

اسرائیل از ریل‌خارج شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشته است که مجموعه هکری به نام «جادوی سیاه» پایگاه‌های اینترنتی متعددی را در اسرائیل هک و صفحات اصلی این سایت‌ها را از دسترس خارج کرده‌است. حدود دو هفته پیش نیز منابع رسانه‌ای از حمله سایبری گسترده علیه شرکت سازنده مترو تل‌آویو که هنوز تکمیل نشده، خبر داده بودند. زیرساخت‌های مختلف نظامی، امنیتی، اقتصادی و مراکز و تاسیسات حیاتی رژیم صهیونیستی به‌ویژه در طول ماه‌های اخیر بارها هدف حملات سایبری قرار گرفته است.

   

 آبروریزی بزرگ برای صهیونیست‌ها 

در این میان شاهد افشای یکی از دروغ‌پردازی‌های سران رژیم صهیونیستی در قبال حملات هکری صورت گرفته بودیم. پس از عملیات اخیر در قدس، مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که به‌دلیل غیرفعال بودن دوربین‌های موجود در منطقه، امکان شناسایی عاملان انفجار وجود ندارد. صبح روز چهارشنبه گذشته، وقوع دو انفجار در پایانه اصلی اتوبوس‌ها و چهار‌راه راموت در غرب قدس اشغالی باعث کشته‌شدن یک صهیونیست و زخمی شدن دست‌کم ۴۷ نفر دیگر شد که حال پنج نفر از آنها وخیم گزارش شده است. شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم نیز اعلام کرد که دوربین‌های شهرداری هنگام انفجار غیر‌فعال بوده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز این دروغ‌پردازی بزرگ را با طرح ادعای کیفیت پایین دوربین‌های محل انفجار تکمیل کرد اما پس از ساعاتی منظومه دروغین صهیونیست‌ها در هم شکست. ساعاتی پس از ماجرا، گروه هکری «عصای موسی» تصاویر واضحی با کیفیت بالا از این دو انفجار منتشر کرد. این گروه خطاب به صهیونیست‌ها اعلام کرد: «شما هزینه هر خونی که ریخته شود را خواهید پرداخت و در سرزمین‌های اشغالی فلسطین آسایش و آرامش نخواهید داشت، ما پایان شما را رقم خواهیم زد. درضمن حافظه دوربین‌ها را نیز برای شما فرمت کردیم» با انتشار این بیانیه، رژیم صهیونیستی علاوه بر یک شکست اطلاعاتی و امنیتی در زمینه پیشگیری و سپس شناسایی عاملان انفجارها، یک شکست بزرگ دیگر نیز متحمل شد و برای مقامات این رژیم و بی‌اعتمادی بیشتر صهیونیست‌ها به آنها، یک آبرو‌ریزی به بار آورد.

 

پاشنه آشیل تل‌آویو 

فادی اسماعیل بودیه، سردبیر نشریه بین‌المللی المرایا درخصوص حملات هکری گسترده اخیر به اراضی اشغالی می‌گوید: «اکنون همگان می‌دانند که حملات هکری به اسرائیل تبدیل به نقطه ضعف صهیونیست‌ها شده است. این حملات به صورت مستمر و گسترده ادامه دارد و حتی نهادهای امنیتی اسرائیل نیز در برابر آن آسیب‌پذیر هستند. اکنون اطلاعات زیادی در جریان این اقدامات هکری از اسرائیل جمع‌آوری شده که افشای هریک از آنها در کوتاه‌مدت با بلند‌مدت به ضرر تل‌آویو است. اکنون مشخص شده که رژیم صهیونیستی نه‌تنها در عرصه نظامی، بلکه در عرصه امنیتی نیز شدیدا آسیب‌پذیر است. پس از جنگ ۳۳روزه سال ۲۰۰۶ میلادی، تاریخ منطقه تغییر کرد و بر همگان ثابت شد که اسرائیل برخلاف آنچه خود و حامیانش می‌گویند، شکست‌ناپذیر نیست. اکنون ما وارد مرحله‌ای جدی‌تر شده‌ایم. مستندات و وقایع اخیر می‌گویند که اسرائیل در عرصه‌های امنیتی، زیرساختی و سایبری نیز شدیدا ضعف دارد و از همین نقاط می‌تواند ضربات جبران‌ناپذیری را دریافت کند.»

این تحلیلگر لبنانی می‌افزاید: «صهیونیست‌ها حتی به ساکنان اراضی اشغالی نیز درخصوص قدرت خود در عرصه‌های گوناگون دروغ می‌گویند. در حال حاضر ساکنان اراضی اشغالی شاهد توقف حرکت قطارها و افشای شخصی‌ترین اسناد و اطلاعات مربوط به خود هستند. همه این موارد درست در زمانی رخ می‌دهد که رسانه‌های صهیونیستی و مقامات این رژیم مدعی قدرتی بی‌انتها برای خود هستند! این قدرت تنها در توهمات و ذهن مقامات صهیونیستی جا دارد. در جریان حملات سایبری اخیر هم صهیونیست‌ها سکوت کرده‌اند تا بلکه اوضاع عادی‌تر شود اما این‌بار هم محاسبه آنها نادرست است.»

حوادث پی در پی در سرزمین‌های اشغالی

سه‌شنبه، ۲۴ آبان

دو عملیات شهادت‌طلبانه در شهرک صنعتی صهیونیست‌نشین آریل واقع در کرانه باختری انجام شد که در این عملیات ضدصهیونیستی، سه صهیونیست به هلاکت رسیدند.

جمعه، ۲۷ آبان

همزمان با صدای انفجار مهیب و قطع برق، ساکنان استان‌های تل‌آویو وحیفا در سرزمین‌های اشغالی از منازل خود خارج شدند.

دوشنبه، ۳۰ آبان

در ادامه سلسله‌رخدادهای غیرمنتظره در سرزمین‌های اشغالی، منابع خبری از قطع کامل برق در شهرهای حیفا، کارمل و مناطق اطراف آن خبر دادند.

سه‌شنبه، یک آذر

سلسله‌انفجارهای عجیب در مناطق اشغالی فلسطین حتی تا بیخ گوش امنیتی‌ترین مناطق این رژیم نیز رسیده است.

سه‌شنبه، یک آذر

یک واحد صنعتی در شهر کریات‌ملاخی، دچار آتش‌سوزی گسترده‌ای شد و پس از بررسی‌ها مشخص گردید که این آتش‌سوزی مربوط به شرکت دارو‌سازی CTS رژیم‌صهیونیستی است.

چهارشنبه، ۲ آذر

دو انفجار بزرگ بخش‌هایی از غرب بیت‌المقدس را لرزاند. انفجار نخست ساعت ۷صبح به وقوع پیوست و کمتر از نیم‌ساعت بعد بخش دیگری از بیت‌المقدس غربی نیز براثر انفجار لرزید.

محمد مهرعلی - گروه بین‌الملل روزنامه جام جم