در دیدار حساس میان زنیت و اسپارتاک مسکو، 6 بازیکن از این 2 تیم با کارت قرمز روبرو شدند.

شش اخراجی در دیدار جنجالی تیم سابق سردار
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دور پایانی از مرحله گروهی رقابت های جام حذفی روسیه، با جنجال بزرگی همراه شد. دیدار زنیت و اسپارتاک مسکو با درگیری شدید بین بازیکنان 2 تیم همراه شد طوریکه 6 بازیکن از زمین مسابقه اخراج شدند.

به دلیل تعطیلی مسابقات لیگ برتر روسیه، فدراسیون فوتبال این کشور تصمیم گرفت تا ادامه رقابت های جام حذفی را در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی برگزار کند. در این مسابقات، تیم ها در چهار گروه چهار تیمی تقسیم شده بودند و دورهای پایانی این مسابقات در روزهای اخیر برگزار شد.

در یکی از دیدارهای مهم گروه دوم، زنیت در استادیوم خانگی خود میزبان اسپارتاک مسکو بود. این بازی در پایان 90 دقیقه با تساوی بدون گل خاتمه یافت. در ثانیه های آخر مسابقه و زمانیکه داور قصد داشت سوت پایان بازی را به صدا دربیاورد، اسپارتاک مسکو صاحب یک ضربه آزاد از داخل زمین خود شد.

در لحظاتی که همه در انتظار آخرین ضربه به توپ و آغاز ضربات پنالتی بودند، کوئینسی پرومس مهاجم هلندی اسپارتاک مسکو با ویلمار باریوس هافبک کلمبیایی زنیت با هم برخورد داشتند و شیطنت هایی از سوی هر 2 بازیکن صورت گرفت. به نظر می رسید که این 2 بازیکن چند کلمه ای را با هم رد و بدل کردند، اما کمتر کسی انتظار واکنش هم تیمی های آنها را داشت، چرا که تقریباً همه اعضای کادرفنی، بازیکنان داخل زمین و نیمکت نشینان دو تیم، برای یک نزاع دسته جمعی در زمین مسابقه به جان همدیگر افتادند.

درگیری اولیه توسط رودریگائو پرادو، بازیکن شماره 55 زنیت تشدید شد. او به سمت مهلکه دوید و تصمیم گرفت ضربات مختلفی را به برخی از بازیکنان اسپارتاک وارد کند. این در شرایطی بود که داور در یک متری صحنه بود و برای جلوگیری از تشدید درگیری و جدا کردن بازیکنان، سخت تلاش می کرد.

در شرایطی که داور کاملا کنترل بازی را از دست داده بود و مسابقه به تشنج کشیده شده بود، اعضای 2 تیم به شدت با یکدیگر درگیر شدند به نحوی که ویلمار باریوس بازیکن زنیت کاملا زیر دست و پای اعضای تیم اسپارتاک گیر افتاده بود و تقریبا هر کسی که از راه می رسید، ضربه ای را به او وارد می کرد.

درگیری شدید بازیکنان 2 تیم باعث شد تا کار داور برای شناسایی بازیکنان خاطی سخت شود. با این حال و پس از کشمکش فراوان بین اعضای 2 تیم، داور تصمیم گرفت تا 6 کارت قرمز را بین بازیکنان تقسیم کند. او به مالکوم بازیکن سابق بارسلونا، رودریگائو و ویلمار باریوس از زنیت و همچنین الکساندر سلیخوف، الکساندر سوبلوف و شمر نیکلسون بازیکنان اسپارتاک کارت قرمز مستقیم داد.

نکته جالب اینکه، درگیری ها تنها مختص به بازیکنان نبود و اعضای کادرفنی 2 تیم نیز وارد این درگیری ها شدند. به نظر می رسد که فدراسیون فوتبال روسیه، بازیکنان خاطی را با جرایم سنگینی روبرو کند.

در نهایت و پس از وقفه طولانی، نظم به زمین مسابقه برگشت و 2 تیم آماده زدن ضربات پنالتی شدند. از هر تیم فقط هشت بازیکن برای زدن ضربات پنالتی انتخاب شدند که در نهایت زنیت توانست به لطف درخشش سنگربان خود، با نتیجه چهار بر دو از سد اسپارتاک عبور کند.