آندری شوچنکو اسطوره میلان و فوتبال اوکراین در پیامی اینستاگرامی به حمله نیروهای نظامی روسیه به کشورش واکنش نشان داد.

پیام اینستاگرامی شوچنکو؛ افتخار می‌کنم اوکراینی هستم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین، آندری شوچنکو اسطوره فوتبال اوکراین‌ که اخیرا از هدایت جنوا برکنار شده، در پیامی نوشت:« اوکراین وطن من است. همیشه به مردم و کشور خودم افتخار می‌کنم. لحظات مشکلِ زیادی داشتیم و در 30 سال اخیر یک ملت را تشکیل دادیم. ملتی با شهروندانی صادق، سختکوش و عاشق آزادی. این مهم‌ترین فعالیت ماست.»

او نوامبر سال گذشته میلادی جانشین داویده بالاردینی روی نیمکت جنو‌ا شد تا اولین تجربه مربیگری در عرصه باشگاهی را تجربه کرده باشد.

با این حال شوا فقط دو ماه روی نیمکت این تیم دوام آورد و پس از کسب نتیجه ضعیف هفت شکست، سه تساوی و تنها یک پیروزی در رقابت‌های لیگ و جام حذفی ایتالیا از هدایت این تیم برکنار شد.

اسمولوف بازیکن روس تیم دینامو مسکو یک تصویر کاملا سیاه در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و با پیامی تحت عنوان "نه به جنگ" به حمله نیروهای نظامی کشورش به اوکراین واکنش نشان داد.

یارمچوک بازیکن اوکراینی تیم بنفیکا نیز پس از گلزنی در بازی دیشب مقابل آژاکس در پیامی اینستاگرامی نوشت:« من اوکراینی هستم و به این مسئله افتخار می‌کنم. هزاران کیلومتر از زادگاهم دور هستم اما با این وجود از مردم کشورم حمایت می‌کنم. این کشور ماست و تاریخ و فرهنگ ما را تشکیل می‌دهد. از افرادی که از ارزش‌های ما دفاع می‌کنند، تشکر می‌کنم.»