تیم های فوتبال تحت پوشش شرکت مس در سال های گذشته همواره جزو تیم هایی بودند که کمترین مشکلات مالی را در بین تیم های فوتبال کشور داشتند اما ظاهرا ویروس بی پولی به جان این تیم ها نیز رخنه کرده است.

سرنوشت نفت در انتظار مس کرمان؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای گذشته خبرهای خوبی از نظر مشکلات مالی از دو تیم مس کرمان و مس رفسنجان به گوش نمی رسید تا جایی که تیم فوتبال مس کرمان که یکی از کم هزینه ترین تیم های این فصل لیگ برتر کشور نیز محسوب می شد، نتوانست خود را گزند اخباری مثل اعتصاب بازیکنانش بابت مشکلات مالی دور نگه دارد.

این موضوع در دیگر باشگاه لیگ برتری مس یعنی مس رفسنجان نیز نمود خود را در هفته های گذشته نشان داده است و سرمربی این تیم بارها به وجود دغدغه های مالی که در سه فصل قبل کمتر به آن دچار بود، صراحتا اشاره کرده است و تهدید چند باره به حذف تیم والیبال این باشگاه از مسابقات لیگ برتر به واسطه عدم پرداخت های مالی خود، به خوبی اوضاع نابه سامان مالی این باشگاه را نشان می دهد.

به نظر می رسد برخلاف سال های گذشته مدیریت فعلی شرکت ملی صنایع مس که در طول ماه های گذشته چندین چالش جدی با مدیران عامل باشگاه های ورزشی خود نیز به واسطه مسائل مالی داشته است، خیلی علاقه ای به راه گشایی از مشکلات باشگاه های خود به خصوص تیم های لیگ برتری آن ندارد که تا این اندازه تیم های مس وارد چالش شده اند.

بسیاری نگران تکرار اتفاق باشگاه های نفتی این بار برای باشگاه های ورزشی مس هستند جایی که پس از سنگین شدن هزینه های ورزش حرفه ای در وزارت نفت، این نهاد با بی میلی مدیران ارشد خود به بحث ورزش حرفه ای، قید آن را به طور کلی زد تا تیم های نفتی روز به روز مستاصل تر شوند تا جایی که حتی برخی از باشگاه های آن به انحلال کامل برسند.

تکرار رویه مشکلات مالی در باشگاه های ورزشی شرکت مس، این نگرانی شدید را در بین هواداران این تیم ها و حتی علاقه مندان به ورزش به شدت ایجاد کرده است که شاید سرنوشتی مشابه برای تیم های مس تکرار شود.