بدن پله دیگر به شیمی درمانی واکنش مثبت نشان نمی دهد و او حالا تزریق مُسکن را آغاز کرده است.

دکترها از پله دست کشیدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پله، اسطوره 82 ساله فوتبال برزیل، روز سه‌شنبه گذشته در بیمارستان آلبرت اینشتین در سائوپائولو در برزیل بستری شد. پله که از تورم عمومی و نارسایی قلبی رنج می‌برد، به سرطان روده مبتلا بوده و در ماه های اخیر بارها در بیمارستان بستری شده است. اما به نظر می رسد شیمی درمانی نیز دیگر روی پله جواب نمی دهد و او به بخش مراقبت های پایان عمر منتقل شده است. در این شرایط دیگر درمان روی افراد جواب نمی دهد و فقط پزشکان با تزریق سرم، کاری می کنند که بیمار درد کمتری را در مدت کوتاه تا پایان عمرش تحمل کند.

پله از 31 آگوست 2021 با سرطان روده مبارزه می کند. در آن مقطع تشخیص داده شد که یک تومور در روده بزرگ او وجود دارد و البته روند درمان به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد. مدتی بعد پله برای برداشتن تومور در آلبرت انیشتین تحت عمل جراحی قرار گرفت و در طول بستری شدن در بیمارستان، چند بار به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد. او دچار ناپایداری تنفسی شد و روزهای دشواری را تجربه کرد.

مدت کوتاهی پس از جراحی، پله جلسات شیمی درمانی را آغاز کرد. در دسامبر 2021، او حدود 15 روز برای این جلسات در بیمارستان بستری شد و در 23 دسامبر و هنگام مرخصی در شبکه های اجتماعی پستی با این مضمون منتشر کرد: "همانطور که به شما قول داده بودم، کریسمس را با خانواده ام می گذرانم. من به خانه می آیم."

در 13 فوریه، پس از اینکه پزشکان عفونت دستگاه گوارشی پله را شناسایی کردند، او مجبور شد اقامت خود را در بیمارستان تمدید کند و او در نهایت 15 روز بعد مرخص شد. او علاوه بر سرطان از عوارض ناشی از سه عمل جراحی انجام شده در سال های اخیر نیز رنج می برد. یکی از این جراحی ها برای قرار دادن پروتز در مفصل ران و دو مورد دیگر برای اصلاح آن انجام شده بود. پله همچنین در زانویش احساس درد دارد و همین مشکل، حرکت کردن را نیز برای او دشوار می کرد.

در نهایت، بیمارستان آلبرت انیشتین بیانیه‌ای منتشر کرد و مدعی شد پله پس از بستری شدن در بیمارستان برای ارزیابی مجدد شیمی درمانی تومور روده بزرگ در سپتامبر 2021، به عفونت تنفسی نیز مبتلا شده است.

سایت فولا تلاش کرد نظر پزشکانی که بیانیه را امضا کرده بودند را نیز جویا شود، اما مدیریت بیمارستان اعلام کرد مواضع تیم پزشکی فقط از طریق بیانیه های رسمی اعلام خواهد شد. در نهایت چند روز قب کلی ناسیمنتو، دختر پله، در صفحه خود تلاش کرد نگرانی در مورد وضعیت سلامتی پدرش را به حداقل برساند: "رسانه ها دوباره شایعه‌پراکنی کرده و من می خواهم در اینجا این شایعات را تکذیب کنم. پدرم در بیمارستان است و دارو مصرف می‌کند. قرار نیست من با عجله تا آنجا بدوم. برادرانم در برزیل هستند و من نیز در شب سال نو به آنجا می روم."

اما در نهایت روز جمعه مدیریت بیمارستان آلبرت انیشتین بیانیه‌ای منتشر کرد و مدعی شد پله به عفونت تنفسی مبتلا شده و در حال حاضر تحت درمان با آنتی‌بیوتیک است. به نظر می رسد او برای ادامه درمان در روزهای آینده نیز در بیمارستان بماند و البته وضعیت پله در حال حاضر پایدار توصیف شده است.

البته به نظر می رسد او در این شرایط نیز روحیه خود را حفظ کرده است. پله دیشب در صفحه خود نوشت: "دوستان، من در بیمارستان هستم و ویزیت ماهانه خود را انجام می دهم. دریافت چنین پیام های مثبتی همیشه خوب است. از قطر برای این ادای احترام و از همه کسانی که پیام های خوبی برای من ارسال می کنند، تشکر می‌کنم."

پله سه جام جهانی را با لباس تیم ملی برزیل در سال های 1958، 1962 و 1970 فتح کرده و در 659 بازی رسمی برای باشگاه سانتوس 643 گل به ثمر رساند. پله همچنین در 92 بازی برای تیم ملی کشورش 77 بار گلزنی کرده و هنوز و علیرغم ظهور ستاره هایی بزرگ در نیم قرن اخیر، بهترین بازیکن تاریخ سلسائو محسوب می‌شود.