جی جی اوکوچا، اسطوره تیم ملی نیجریه، شانس زیادی برای قهرمان آفریقا در دیدار مقابل انگلستان قائل است.

انگلستان تیمی قابل پیش بینی و فاقد خلاقیت است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، نام جی جی اوکوچا بدون شک در لیست معروف ترین فوتبالیست های قاره آفریقا درمیان نام هایی چون ژرژ ‌وه‌آ، دروگبا، الحاجی دیوف، اتوئو و یحی توره دیده می‌شود.

شاعر فوتبال آفریقا هرچند از رسیدن به جام های فلزی و محبوبیت در بین رسانه ها دور ماند، اما همیشه او را با رقص پاهایش در برابر اولیور کان،دریبل های اوکوچایی‌اش و همینطور چرخش های خاصش در ذهن خواهیم داشت.هافبک سابق تیم ملی نیجریه در آستانه بازی انگلستان سنگال در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی، از شیرهای ترانگا حمایت می کند تا سه شیرهای انگلیس را شکست دهند. اوکوچا با نمایان کردن نقاط قوت قهرمان آفریقا، خاطرنشان کرد که آنها چندین بازیکن با تجربه در لیگ برتر انگلستان دارند. به جز کولیبالی، ادریسا گی، نامپالیس مندی، چیخو کویاته، ادوارد مندی و ایلمان ندای نیز در لیگ برتر انگلیس بازی کرده اند.

اوکوچا در گفتگو با مجری سوپراسپرت در مورد پیش بینی برنده انگلیس و سنگال پاسخ داد و گفت :  " تیم شماره یک آفریقا. بنظرم آنها همه ویژگی های لازم برای بردن بازی را دارند. فکر نمیکنم برد سنگال ناراحت کننده باشد. آن‌ها بازیکنانی دارند که در لیگ برتر بازی می‌کنند، بازیکنانی که فوتبالیست های انگلیسی را به خوبی می‌شناسند و می‌دانند مقابل چه کسانی قرار خواهند گرفت. به نظر من انگلستان قابل پیش بینی است. آنها فاقد بازیکنانی هستند که استعداد زیادی برای تصمیم گیری در لحظات خاص بازی ها داشته باشند، بنابراین آنها به ساختار تیمی خود تکیه می کنند. سنگال شانس خوبی در این دیدار دارد. انگلیس دیگر آن تیم فیزیکی و تهاجمی نیست. آنها شیوه بازی خود را تغییر داده اند، آنها سعی می کنند از عقب بازیسازی کنند، از کناره ها حمله کنند و سانترهایی ارسال کنند که کاملا قابل پیش بینی است. "

تیم های سنگال و انگلستان تا به حال در تاریخ فوتبال با یکدیگر روبرو نشدند و دیدار امشب آنها در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی، اولین تقابل شیرهای آفریقایی و اروپایی خواهد بود.