کاظم اولیایی می‌گوید تنها یک مرجع برای صدور مجوز حرفه‌ای وجود دارد.

اولیایی: امیدوارم مجوز استادیوم آزادی فریب نباشد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، صبح امروز شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در بیانیه رسمی از دریافت مجوز حرفه‌ای برای ورزشگاه آزادی خبر داد و اعلام کرد که این اتفاق برای نخستین بار از زمان ساخت این ورزشگاه اتفاق افتاده است.

این موضوع البته با انتقاداتی همراه بود و یکی از این منتقدان، کاظم اولیایی، عضو سابق کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای است که در گفتگو با خبرنگار ما اظهاراتی را انجام داده است.

* صدور مجوز حرفه‌ای مرجع مشخص دارد

انشالله این فرار به جلو نباشد و آنها این مجوز که گرفتند را به دپارتمان صدور مجوز ارائه دهند. بررسی این مسائل مرجع مشخص دارد و به استناد ماده ۵۸ اساسنامه فدراسیون، صدور مجوز، برعهده کمیته بدوی و تجدیدنظر است. سال قبل هم این کمیته‌ها تشکیل شدند و این کمیته‌ها به نمایندگی از کنفدراسیون فوتبال آسیا تشکیل شد. بنابراین مرجع غیر از آنها وجود ندارد.

* خوشحالم که آنها مسئولیت خود را متوجه شدند 

حالا اینکه تشکیلات دیگر در کنفدراسیون برای صدور مجوز حرفه‌ای وجود داشته باشد، به نظر من خیر وجود ندارد. البته این بیانیه نکنه مثبتی است چون مسئولان شرکت توسعه وظیفه خود را دانسته و متوجه شدند که مسئولیت بهبود وضعیت ورزشگاه آزادی برعهده آنهاست و نه باشگاه‌ها. حالا پرسپولیس و استقلال هم می‌توانند نفس راحتی بکشند.

* امیدوارم آخر ماجرا پشیمان نشوند

امیدوارم آنها این مجوز را منتشر کنند و بگویند که از چه دستگاهی این مجوز را دریافت کرده‌اند چون همانطور که گفتم صدور مجوز برعهده کمیته بدوی است. مرجعی که آقایان اعلام کردند را نمی‌شناسم و امیدوارم آخر ماجرا اینطور نباشد که بگویند هزینه کردیم اما مرجع درستی انتخاب نکردیم.

* سال پیش استقلال یک عددی اعلام کرد، پرسپولیس عدد دیگر

این اتفاق خوبی است که مسئولیت را بالاخره پذیرفتند و کار از دست پرسپولیس و استقلال خارج شد. سال گذشته برای نور ورزشگاه آزادی استقلال یک عددی گفته بود و پرسپولیس یک عدد دیگر. همینطور برای سایر بخش‌ها که در نهایت باعث شد مجوز صادر نشود.