شیرهای اطلس تا این مرحله به اندازه کافی شگفتی خلق کرده‌اند اما آنها در رویای شکست ستارگان پرتغال و کسب عنوان اولین نماینده آفریقا در نیمه‌نهایی ادوار جام جهانی هستند.

گزارش زنده: مراکش ۰ - پرتغال ۰
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، شیرهای اطلس با حذف اسپانیا در مرحله قبل به چهارمین نماینده آفریقا در مرحله یک چهارم نهایی جام‌جهانی تبدیل شدند. آنها حالا فرصت دارند تا با شکست پرتغال به اولین نماینده قاره سیاه در نیمه‌نهایی در تاریخ این تورنمنت تبدیل شوند. مراکش پیش از این هم بسیاری از پیش‌بینی‌ها و نظرات را باطل کرده بود و پشت غول‌های بزرگی مثل بلژیک و اسپانیا را به خاک مالید. هماهنگی و نظم به ویژه در خط دفاعی مراکشی‌ها در کنار عملکرد بونوی دروازه‌بان نقطه قوت شاگردان رکراکی بوده. حضور بازیکنان کلاس جهانی شیرها چاشنی اضافه به این خط دفاعی است تا تیمی سخت کوش و مستحکم ساخته شود. آنها در ۴ دیدار در جام تنها یک گل دریافتی داشته‌اند و آن هم، گل به خودی بوده است.

بعضی اسم‌ها و نمادها بزرگتر از آن هستند که بتوان به سادگی از آن عبور کرد. کریستیانو رونالدو و ماجرای نیمکت نشینی و حواشی آن حالا نه به اندازه اما در همان اندازه عملکرد و نتیجه درخشان ستارگان جوان پرتغال، بازخورد گرفته و اثر گذاشته است. خرد کردن ساعتهای سوئیس با ۶ گل کار آسانی نیست اما سانتوس با ترکیب شجاعانه و کنار گذاشتن فوق ستاره به آن دست پیدا کرد. در سومین دیدار تاریخ پرتغال در این مرحله آنها فرصت دارند تا با عملکردی مشابه دوره‌های قبلی و بازیهای این دوره، به نیمه‌نهایی جام پا بگذارند. پرتغال امروز مقابل یکی از بد بدن‌ترین تیمهای این دوره قرار خواهد گرفت و تمرکز، صبر و خلاقیت‌های فردی بازیکنانش به سختی به چالش کشیده می‌شود.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - یک چهارم نهایی

ورزشگاه: الثمامه (دوحه) - ساعت ۱۸:۳۰ - تماشاگر:

داور: فاکوندو تیو (آرژانتین)/ کمک‌ها: ازکیل بریلوفسکی و گابریل چاده (آرژانتین)/ داور چهارم: ایوان بارتون (السالوادور)/ داور ویدیویی: مائورو ویلیانو (آرژانتین)

تیم ملی مراکش:

یاسین بونو، جواد الیمیغ، رومین سایس، اشرف حکیمی، یحیی عطیات الله، سفیان آمرابات، ازدین اوناهی، سلیم عماله ، حکیم زیاش، سوفیان بوفال و یوسف النصیری 

سرمربی: ولید رکراکی

تیم ملی پرتغال:

دیوگو کاستا، رافائل گوئررو، روبن دیاز، پپه، دیوگو دالوت، برناردو سیلوا، روبن نوس، اوتاویو، برونو فرناندز، گونچالو راموس و ژائو فلیکس

سرمربی: فرناندو سانتوس

⏱️لحظات حساس:

دقیقه ۵: اولین خطر جدی بازی را ژائو فلیکس ایجاد کرد. ضربه ایستگاهی استادانه برونو فرناندز از جناح راست به نزدیکی‌های محوطه شش قدم مراکش رسید. فلیکس به خوبی از تله آفساید خودش را آزاد کرد و با ضربه سر توپ را به سمت دروازه فرستاد اما بونو دروازه‌بان هوشیار مراکش، توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷: کرنر حکیم زیاش به میانه‌های محوطه شش قدم پرتغال رسید ولی النصیری نتوانست به خوبی توپ را با سرش هدایت کند و ضربه او در موقعیت مناسب از بالای دروازه به بیرون رفت.