رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران، شفافیت و مبارزه با فساد امری حیاتی و وظیفه شرعی است و بدون شفافیت امکان ندارد به کارآمدی برسیم و باید در همه قوا و سطوح شفافیت داشته باشیم.

قالیباف: بدون شفافیت به کارآمدی نمی‌رسیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدباقر قالیباف در «اولین همایش ملی ارتقای شفافیت» ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) اظهار داشت: از ابتکار رییس قوه قضاییه و سازمان بازرسی برای ایجاد این گردهمایی در حوزه حکمرانی تشکر می کنم و جا دارد از همه اهالی علم و عزیزان حاضر در این همایش تشکر کنم.

وی افزود: ما به همین میزانی که بر محتوایِ نظری شفافیت تسلط پیدا می‌کنیم و عمق می‌بخشیم، بر تحقق و پیاده سازی این اصل از حکمرانی در سطوح مختلف به عمل هم نیاز داریم تا مردم از این بخش بهره‌مند شوند. وقتی سخن بگوییم و عمل نباشد، اعتماد که پایه اصلی حکمرانی است اثر خود را از دست می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع مبارزه با فساد و شفافیت برای دولت ها مهم بوده اما بسیاری از دولت‌ها به اهداف خود نرسیده‌اند، این در حالی است که در روح ذات انقلاب که برخاسته از مکتب قرآن و اهل بیت (ع) است بحث شفاف‌سازی و مبارزه با فساد امری حیاتی و وظیفه شرعی، دنیوی و اخروی است. در مکاتب انسان ساخت بر اساس قرارداد اجتماعی این مباحث را دنبال می کنند اما بنا به تحلیل دقیق رهبر معظم انقلاب، وقتی سخن از مکتب امام (ره) می‌زنیم از بحث معنویت، عدالت و عقلانیت حرف می زنیم و نباید شفافیت را امری تزئینی و تشریفاتی ببینیم، بلکه آن را یک وظیفه دینی، اعتقادی و از حقوق عامه بدانیم.