در شرایط فعلی بعید است شاهد حضور زین الدین زیدان روی نیمکت تیم ملی فرانسه باشیم و او باید احتمالا کار در باشگاه را انتخاب کند.

رویای زیدان نابود شد: حالا فقط یک انتخاب داری!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، نوئل لوگرائه، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه، چندی قبل مدعی شده بود که در صورت صعود فرانسه به نیمه نهایی جام جهانی 2022، تصمیم در مورد آینده دیدیه دشان، با خود سرمربی این تیم خواهد بود. پس از برتری با نتیجه 2-1 مقابل تیم ملی انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی، حالا قرار است تیم ملی فرانسه برای رسیدن به فینال این تورنمنت به مصاف مراکش برود. این بدان معناست که فدراسیون فوتبال فرانسه حالا به دشان اجازه می دهد تا شخصا تصمیم بگیرد که آیا بعد از این هم هدایت تیم را بر عهده خواهد داشت یا خیر.

در صورت جدایی دشان، زین الدین زیدان گزینه مورد علاقه فدراسیون برای جانشینی این سرمربی خواهد بود، اما حالا به نظر می رسد که سرمربی فعلی قصدی مبنی بر جدایی نداشته و در سمت خود باقی خواهد ماند.

دشان در کنفرانس خبری پس از پیروزی مقابل انگلیس در پاسخ به سوالی درباره این موضوع گفت: "هر چیزی در زمان خودش بررسی می شود. دستیابی به اهداف تعیین شده توسط رئیس فدراسیون بسیار عالی است. او خوشحال است و تصور می کنم بسیاری از مردم در فرانسه نیز چنین حسی دارند، اما من دوست دارم از چیزی که به دست آورده ایم دوباره لذت ببرم. حالا به بازی چهارشنبه مقابل مراکش فکر می کنم، نه چیز دیگری."

برخی معتقدند بدون توجه به نتایج تیم ملی فرانسه در دو مسابقه بعدی، دیدیه دشان علاقه زیادی به ماندن روی نیمکت تیم ملی فرانسه دارد و بنابراین ممکن است او دو سال دیگر همچنان سرمربی این تیم باشد. نشریه لوپاریزین امروز با انتشار گزارشی مدعی شد توافق دیدیه دشان با فدراسیون فوتبال فرانسه تا سال 2024 ادامه خواهد داشت و او در یورو نیز سرمربی تیم خواهد بود.

بعد از قهرمانی در جام جهانی و لیگ ملت های اروپا، یورو تنها جامی بوده که دشان با فرانسه کسب نکرده است. آنها در فینال سال 2016 در ورزشگاه پارک دوپرنس در مقابل پرتغال شکست خوردند و یورو 2024 می تواند بهترین فرصت برای شکستن این طلسم باشد. در صورت رخ دادن این اتفاق، رویای زیدان نقش بر آب شده و او باید به دنبال شغلی در رده باشگاهی باشد.

به این ترتیب احتمالا این سرمربی پرافتخار فرانسوی به زودی با یک باشگاه به توافق رسیده و به دنیای مربیگری خواهد بازگشت. علیرغم بهبود نتایج یوونتوس پیش از تعطیلات جام جهانی، جایگاه مکس آلگری در این باشگاه هنوز مستحکم نیست و احتمال دارد در صورت تکرار عملکرد ضعیف ابتدای فصل، شاهد اخراج این سرمربی باشیم. همچنین هر تیم بزرگ دیگری که در اروپا نتیجه بدی بگیرد، سایه سرمربیان پرافتخاری چون توماس توخل یا زین الدین زیدان را بالای سر خود حس خواهد کرد.