لوکا مودریچ به هم تیمی هایش در رئال از قدرت کرواسی و احتمال رسیدن این تیم به نیمه نهائی جام جهانی خبر داده بود.

در رختکن رئال گفته بودم تا نیمه نهائی بالا می‌رویم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کرواسی با پیروزی برابر برزیل در ضربات پنالتی موفق شد به نیمه نهایی جام جهانی برسد در حالی که کمتر کسی روی پیروزی این تیم حساب می کرد. کرواسی در میان مدعیان قهرمانی جام جهانی هم قرار نداشت ولی حالا همچون سال 2018 این شانس را دارد تا راهی فینال شود. آرژانتین حریف بعدی کرواسی است.

لوکا مودریچ در مصاحبه با تلویزیون اسپانیا گفت:«ما کشور کوچکی هستیم و هیچکس روی ما حساب نمی کرد ولی مشکلی از این بابت نداریم. مهم نیست کسی کرواسی را در میان مدعیان قهرمانی قرار نمی دهد. قبل از اینکه جام جهانی شروع شود، در رختکن به هم تیمی هایم در رئال گفته بودم که ما می توانیم تا نیمه نهایی و حتی فینال صعود کنیم و حالا همین اتفاق نیز رخ داده است.»

مودریچ ادامه داد:«بعد از یورو 2020 آماری وجود دارد که من از آن خبر نداشتم و مربی ما بود که در این مورد اطلاع رسانی کرد. در 22 بازی ما تنها یک بار شکست خورده ایم. من ایمان داشتم که این تیم می تواند مدعی جام باشد.»

مودریچ در مورد ناکامی اسپانیا و حذف زودهنگام این تیم گفت:«از اسپانیا انتظار بیشتری داشتم و تصور می کردم حداقل تا نیمه نهایی بالا بیاید. تیم خوبی بودند و مربی خوبی هم داشتند ولی فوتبال همین است. قبل از جام جهانی در بازی دوستانه موفق به شکست مراکش نشدیم و رسانه های کرواسی از ما به شدت انتقاد کردند اما حالا ببینید که مراکش کجاست. فوتبال تغییر کرده و دیگر نتایج از قبل قابل پیش بینی نیست.»