فرشاد پیوس، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس، انتقادات تندی را نسبت به کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، مطرح کرد.

پیوس: این مربی یک ریال هم نباید بگیرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، فرشاد پیوس در حاشیه مراسم ترحیم کریم باوی در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: کریم باوی یکی از فوتبالیست‌های خوب، بااخلاق، با معرفت و دوست داشتنی بود. او جزو چند سرزن برتر ایران بود و حتی در آسیا هم حرف‌هایی برای گفتن داشت. او بازیکنی بود که هر موقع اراده می‌کرد، فوتبال بازی می‌کرد و گل می‌زد. جای او واقعا خالی است و به خانواده و تمام دوستانش از طرف خودم و تمام پیشکسوتان تسلیت می‌گویم و امیدوارم غم آخرشان باشد.

وی افزود: دیدیم که افراد زیادی به این مراسم آمده بودند اما زمانی که بیمار بود، کسی به او نرسید و فقط دوستان خوبش در کنارش بودند. مسئولان وعده و وعید‌های زیادی دادند اما هیچکس عمل نکرد و خودش هم در مصاحبه‌اش گفته بود. خیلی نامردی کردند و غریبانه مرد. او مشکلات زیادی داشت و واقعا حیف شد. جایش خالی است. فدراسیون فوتبال و مسئولان بدانند که امثال این آدم، زیاد هستند و باید دنبال اینطور آدم‌ها بروند و آنها را پیدا کنند و به آنها برسند؛ این یعنی معرفت و دوستی.

پیوس در خصوص نتایج تیم ملی در جام جهانی بیان کرد: بحث زیادی در این مورد شده اما به نظر من، کی‌روش باید بیاید و جوابگو باشد. باید بنشیند و حرف دل مردم را گوش کند و ببیند چه ایرادی داشته است. باید یک مصاحبه با حضور مردم و رسانه‌ها برگزار کنند. چطور همینطور به خانه‌اش رفت؟ مگر می‌شود؟ مگر فیلم هندی است؟ باید او را می‌آوردند که جوابگوی ملت ایران که دلخوش به همین تیم بودند، باشد اما دو روز تهران بود و ساک خود را بست و رفت. فدراسیون باید مقابل چنین مربیانی بایستد و بخواهد که جوابگو باشند.

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به اینکه از نظر او ادامه همکاری با کارلوس کی‌روش به سود تیم ملی خواهد بود گفت: نه؛ او باید به خانه‌اش برود و پول‌ها را هم به او ندهند. یک قران هم حق او نیست که بگیرد.

وی در واکنش به اینکه اگر یک مربی ایرانی در جام جهانی نتیجه نمی‌گرفت، در صداوسیما سلاخی می‌شد عنوان کرد: اگر مربی ایرانی بود، او را بیچاره می‌کردند و شش ماه در خانه‌اش حبس می‌شد اما کی‌روش خوشتیپ و خندان آمد و گردش کرد و ساکش را جمع کرد و رفت. این درست نیست. این مرام یک ایرانی نیست. ایرانی‌ها دلسوز نیست.

پیوس درباره اینکه از بین مربیان ایرانی کدام یک می‌توانند به تیم ملی کمک کنند گفت: این کار سختی است و من نمی‌توانم صحبت کنم اما باید یک مربی بیاید که راه و چاه تیم ملی را بداند.

او در پاسخ به اینکه اگر تصمیم‌گیرنده باشد، مربی ایرانی انتخاب می‌کند یا خارجی گفت: من یک مربی خارجی خوب می‌آورم که در کنار او، بتوانم یک مربی ایرانی خوب پرورش بدهم.

پیوس درباره نقش ملی‌پوشان در نتایج تیم ملی در جام جهانی بیان کرد: همه بازیکنان با جان و دل دویدند و خیلی خوب کار کردند و عالی بودند اما ارنج‌های آقای کی‌روش خوب نبود. به نظر من آقای کی‌روش مقصر بود و بازیکنان ما، همان‌هایی بودند که در اروپا و ایران بهترین بودند و گل‌های خوبی به ثمر رساندند و به خوبی دفاع کردند و دروازه‌بان‌های خوبی بودند‌. به نظرم در تیم ملی همبستگی وجود نداشت. ما مردم، دوست داشتیم که تیم ملی برنده شود و از گروه خوب صعود کند اما مقصر همه این اتفاقات کی‌روش است؛ او باید به اینجا بیاید تا یقه او را بگیریم و دادگاهی‌اش کنیم. کجا رفتی؟ با این تیم چه کار کردی؟ چند سال در تیم ملی بودی و هیچ کاری نکردی. به نظرم فدراسیون فوتبال نباید یک قران از پول مردم را به اینها بدهد. این پول‌ها نباید از مملکت ما خارج شود و به جیب ایشان برود‌. باید جلوی این کار را بگیرند.