پلیس اردن از دستگیری دزدان دریایی این کشور خبر داد که ریسیورهای مخصوص تلویزیون BeIN اسپورت را به صورت غیرقانونی وارد خاک این کشور می‌کردند.

دزدان دریایی حق پخش در اردن دستگیر شدند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتی پیش تلویزیون BeIN اسپورت امارات در بیانیه‌ای از شرکای اردنی خود برای حمایت از حق مالکیت بر پخش جام جهانی تشکر و رضایت خود را از دستگیری دزدان دریایی خرده فروش در این حوزه اعلام کرد.

ماجرا از این قرار است که خرده فروشان ریسیورهای مخصوص برای تماشای بازی جام جهانی را به صورت غیرقانونی وارد کشور اردن کردند و با هک اکانت‌های BeIn این ریسیورها را در امان به فروش رساندند.

نکته مهم این است که این خرده فروشان اکانت‌های هکی را با قیمت اکانت اورجینال این تلویزیون به فروش می‌رساندند که استفاده از آنها برای کاربران اصلی هم دردسرساز می‌شد.

دپارتمان کتابخانه ملی ایران چندین ماه است که بر فعالیت‌های خرده‌فروشان محلی نظارت می‌کند و به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد 50٪ از بازرگانان در اردن اغلب، محصولات و خدمات غیرقانونی را به قیمت تلویزیون اصلی، باکیفیت و ایمن به فروش می‌رسانند.

علاوه بر دستگیری باند خرده‌فروشان و دزدان دریایی، ۷۷ وبسایت پخش زنده فوتبال که حق پخش را نخریده بودند هم مسدود شده‌اند.

پیش از این چند باند فروش ریسیورهای BeIn اسپورت در مصر، مراکش و تونس هم دستگیر شده بودند که اکانت‌های هکی را به عنوان اکانت اصلی به فروش می‌رساندند.