لیونل مسی تنها یک قدم تا تبدیل شدن به بهترین بازیکن تاریخ فوتبال فاصله دارد. یکشنبه او اگر جام را بالای سر ببرد، به یک مقایسه تاریخی پایان خواهد داد.

یک گام تا جاودانگی: مسی دست نیافتنی می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لیونل اسکالونی، مربی آرژانتین، شب گذشته و پس از پیروزی تیمش مقابل کرواسی و صعود به فینال جام جهانی در تمجید از لیونل مسی گفت که هرگز در این تردید نداشت که او بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است و اینکه همه دنیا نمایش جدید و عالی او برابر کرواسی را دیدند و تحسینش کردند.

 مسی تا به اینجا در جام جهانی 2022 پنج گل زده و سه پاس گل داده است و قصد دارد در آخرین جام جهانی خود آرژانتین را قهرمان کند. مسی دیشب گل زد، پاس گل داد و بهترین بازیکن زمین هم شناخته شد. همه اینها را از یک بازیکن 35 ساله دیدیم. اکنون بار دیگر این سوال مطرح می شود که آیا او بهترین بازیکن تاریخ است؟ 

مقایسه البته که دشوار است. پله، کریستیانو رونالدو، رونالدو نازاریو، مارادونا، کرویف، زیدان و ....همه رقبایی سخت و دشوار برای لیونل مسی هستند و انتخاب بهترین، ساده نیست اما اگر مسی موفق شود یکشنبه جام قهرمانی را بالای سر ببرد، حداقل با دیه‌گو مارادونا، در یک سطح قرار خواهد گرفت. سال هاست که در آرژانتین مارادونا را بالاتر از مسی قرار می دهند چرا که او توانسته بود در سال 1986 آرژانتین را قهرمان جهان کند. مسی حالا تنها یک بازی تا رسیدن به مارادونا فاصله دارد.

لئو مسی به رکوردشکنی ادامه می دهد: او دیشب به امباپه به عنوان بهترین گلزن جام رسید(5). او با لوتار ماتئوس به عنوان بازیکنی با بیشترین بازی ملی در تاریخ جام جهانی(25) برابری کرد و از باتیستوتا به عنوان بازیکن آرژانتینی با بیشترین آمار گلزنی در جام جهانی(11) پیشی گرفت. اکنون او فقط باید با مارادونا برابری کند.

در رسانه های دنیا این سوال مطرح شده است که آیا کسی می تواند جلوی این لیونل مسی را بگیرد؟ بسیاری متفق القول می گویند که هیچ کس نمی تواند او را شکست دهد.

مسی تا به اینجا هفت توپ طلا دارد و در صورت قهرمانی با آرژانتین به طور قطع می توان گفت که به هشتمین توپ طلای خود نیز خواهد رسید. با توجه با اینکه در مراسم بهترین های فیفا که ماه فوریه برگزار خواهد شد، جام جهانی نیز لحاظ خواهد شد، مسی احتمالا شانس بیشتری نسبت به کریم بنزما برای جایزه THE BEST خواهد داشت. در واقع می توان به راحتی ادعا کرد که مسی در صورت قهرمانی با آرژانتین، دست نیافتنی تر از همیشه خواهد شد و لقب بهترین فوتبالیست تاریخ را بی رقیب به خود اختصاص خواهد داد.