کریستیانو رونالدو در میان 30 نامزد اولیه توپ طلای 2022 قرار داشت ولی در رده بندی نهائی یک امتیاز هم کسب نکرد.

توپ طلا 2022: یک نفر هم به رونالدو رای نداد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دوشنبه گذشته کریم بنزما توانست برای اولین بار در دوران فوتبال خود برنده توپ طلا شود و با قاطعیت نیز این عنوان را کسب کرد. بنزما در مجموع 549 امتیاز به دست آورد و با نفر دوم یعنی سادیو مانه که 193 امتیاز کسب کرد، بیش از 300 امتیاز اختلاف داشت. تنها رونالدو در سال 2016 توانسته بود با قاطعیت بیشتری برنده توپ طلا شود. پس از بنزما و مانه، کوین دی‌بروینه، روبرت لواندوفسکی، محمد صلاح، کیلیان امباپه، تیبو کورتوا، وینیسیوس، لوکا مودریچ و ارلینگ هالند قرار گرفتند.

طبق ادعای میرر، در رده بندی نهایی کریستیانو رونالدو حتی یک امتیاز هم کسب نکرد تا مشخص شود هیچکس به فوق ستاره پرتغالی رای نداده بود که این برای برنده پنج توپ طلا بی سابقه است.

رونالدو فصل جاری را هم خوب شروع نکرده و تنها موفق به زدن دو گل شده است. او به دلیل اختلاف با اریک تن‌هاخ، مربی منچستریونایتد، جایی در ترکیب ثابت شیاطین سرخ ندارد و در بازی اخیر مقابل تاتنهام به دلیل مخالفت با ورود به زمین در دقایق پایانی و ترک ورزشگاه قبل از سوت پایان، از تمرین با تیم اول منع شده و جریمه مالی نیز شده است. رونالدو غایب بزرگ بازی امشب برابر چلسی است.