خبرنگار شبکه سی ان ان که در سازمان ملل مستقر است تایید کرد اخراج ایران از شورای حقوق زنان تنها یک حرکت نمادین است.

سی ان ان: اخراج ایران از شورای حقوق زنان فقط یک حرکت نمادین است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرنگار شبکه سی ان ان که در سازمان ملل مستقر است تایید کرد اخراج ایران از شورای حقوق زنان تنها یک حرکت نمادین است.

به دنبال فشار آمریکا برای اخراج ایران از شورای حقوق زنان سازمان ملل و تصویب این تصمیم سلما عبدالعزیز، خبرنگار شبکه سی ان ان تایید کرد اخراج ایران از شورای یاد شده واقعاً هیچ تأثیر بزرگِ میدانی نخواهد داشت و این عمدتاً یک حرکتِ نمادین است.

ماه گذشته کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای ضمن اتهام زنی علیه کشورمان اعلام کرد که کشورش تلاش خواهد کرد تا ایران را از این کمیسیون اخراج کند. کامالا هریس مدعی شده که این تصمیم به خاطر نفی حقوق زنان و سرکوب اعتراضات در ایران صورت می‌گیرد.

سعید ایروانی، نماینده ایران در نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد اعلام کرد با این اتفاق دنیا شاهد دلیلی روشنی درباره سیاست های خصمانه آمریکا علیه ملت ایران به ویژه زنان ایران است. او تاکید کرد آمریکا این سیاست های خصمانه را به بهانه دفاع از حقوق بشر اتخاذ می کند. آمریکا و هم پیمانانش در سرنگونی بسیاری از نظام های قانونی در کشورهای جهان مشارکت داشته اند. آنها با روشهای پنهان و آشکار با دخالت در امور داخلی این نظام ها، اهداف خود را محقق می کنند.

نماینده کشورمان در ادامه گفت: بنابراین اگر آمریکا نتواند رژیم های مزدور خود را در کشورهای مورد نظر، مستقر کند ، کودتایی در آن کشور راه اندازی می کند. اگر موفق به این کارها نشود، علوم و فناوری و انرژی هسته ای را آنها متوقف می کند و به کشتن دانشمندان آن کشورها اقدام می کند. اگر کسی تسلیم سیاست های سرکوبگرانه آمریکا نشود، سیاست فشار حداکثری علیه آن در پیش می گیرد و تحریم های یکجانبه ای علیه آن اعمال می کند که حتی شامل دارو نیز می شود.

ایروانی دلیل اخرج ایران از این شورا را موفق نشدن آمریکا در رسیدن به اهداف خود علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد اگر آمریکا نتواندن اهداف خود را در یکی از کمیته های بین المللی علیه کشوری محقق کند، برای بیرون راندن آن کشور از آن کمیته تلاش می کند