لوکا مودریچ، ستاره خلاق تیم ملی کرواسی، نمایش درخشانی در آخرین بازی در جام جهانی داشت.

عجب نمایش درخشانی: ثبت این نام در تاریخ! (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، نزدیک به 100 دقیقه حضور درخشان و مداوم در ترکیب تیم ملی کرواسی در بازی مقابل مراکش در قلب میدان، احتمالا آخرین قاب از لوکا مودریچ در تاریخ رقابت های جام جهانی خواهد بود. اگرچه حسرت کسب عنوان قهرمانی تا ابد با این ستاره تکنیکی باقی می ماند، اما کارنامه لوکا مودریچ در ادوار اخیر آنقدر درخشان بوده که نام او را در بین بهترین بازیکنان تاریخ این تورنمنت ثبت کنیم.

تیم ملی کرواسی امروز موفق شد با نتیجه 1-2 از سد مراکش گذشته و رتبه سومی جام جهانی را از آن خود کند. تیم قابل احترام و ستایش برانگیز زلاتکو دالیچ، در دو دوره اخیر عملکرد درخشانی داشته و خود را به جمع چهار تیم برتر رسانده است. در این میان بی تردید قدرت رهبری، پاس های درخشان و دقیق و البته انرژی تمام نشدنی و تحسین برانگیز لوکا مودریچ، از دلایل اصلی رقم خوردن این نتایج درخشان و تاریخی برای کرواسی بوده است.

به این ترتیب لوکا مودریچ که در چهار دوره رقابت های جام جهانی با لباس تیم ملی کرواسی در میادین ظاهر شده بود، یک بار عنوان نایب قهرمانی و یک بار نیز سومی را تجربه کرد. او در سال 2018 همچنین عنوان بهترین بازیکن مسابقات را نیز از آن خود کرد و همان سال فاتح جایزه توپ طلا نیز شد.

این کارنامه درخشان باعث شده احتمالا تردیدی در مورد انتخاب بهترین بازیکن تاریخ کرواسی وجود نداشته باشد و به نظر می‌رسد که لوکا مودریچ با اختلاف فاحش این عنوان را از آن خود می کند. ️ او در هر شش مسابقه کرواسی در جام ‌جهانی در ترکیب اصلی تیمش حاضر بوده و فقط پیتر شیلتون و دینو زوف، دروازه بان های سابق انگلیس و ایتالیا با بیشتر از ۳۷ سال سن در هفت بازی در گذشته در یک دوره به میدان رفته بودند.

جالب اینجاست که کرواسی در نیمی از ادوار جام جهانی که در آن حضور داشته‌، موفق به کسب مدال شده‌ است. آن‌ها در سال 1998 رتبه سوم، دوره گذشته نایب قهرمان  و امسال نیز رده سوم را به خود اختصاص داده‌اند. در دو دوره اخیر نقش لوکا مودریچ در این نتایج موفق بسیار پررنگ بوده و او در قلب میدان نقش یک رهبر واقعی و بزرگ را برای آنها ایفا کرده است. در سن 37 سالگی و بعد از فتح لیگ قهرمانان در فصل گذشته با لباس رئال مادرید، حالا مودریچ کسب مدال در جام جهانی را باز هم تجربه کرد و چه دستاوردی از این بزرگ تر.