لیونل مسی تا رسیدن به رکورد مارادونا تنها یک قدم فاصله دارد، فاصله ای که شجاعت می تواند آن را از بین ببرد.

شجاع باش تا مثل دیه گو قهرمان بشی مسی(عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش"ورزش سه"، تمام آرژانتین و مردم جهان بعد از ظهور مسی همیشه او را با مارادونا قیاس می کردند، دو بازیکن تاریخ  که هر دو از کشور آرژانتین آمریکای جنوبی ظهور کردند و علاوه بر آرژانتین در تمامی قاره ها هوادارهای زیادی داشتند. این قیاس کفه ترازو را در  رقابت های ملی با مقام قهرمانی مارادونا در جام جهانی 1986و نایب قهرمانی او در جام جهانی 1990  به نفع دیه گو مارادونا سنگین می کرد و همیشه مسی را زیر سایه این ابر ستاره قرار می داد.

بعد از مقام نایب قهرمانی جام جهانی 2014مسی با آرژانتین که با شکست برابر آلمان رقم خورد، او علیرغم از دست دادن جام و شنیدن سرزنش به یکی از افتخارات دیه گو رسید تا تنها یک قهرمانی از او کم داشته باشد، قهرمانی که می تواند با شکست فرانسه او را هم تراز مارادونا کند و لذت رسیدن به مارادونا را هم برای مسی فراهم کند.

مسی که شخصیت متفاوتی از خود در این جام ارائه داده و از آن حیا همیشگی با کنش های متفاوتش در برابر اتفاقات دور بوده، شخصیتی شبیه به مارادونا را در این جام بازی می کند، یک کاپیتان که علاوه بر وظیفه ذاتی این سمت، رهبری و فرماندهی تیمش را هم به عهده گرفته است.مارادونا همین بود، مردی نترس ، شجاع و پردل و جرات که همیشه برای اول بودن می جنگید.

او در فینال جام جهانی 1986 شاید یکی از بهترین بازی های خود در تورنمنت را ارائه نداد، ولی در تصاویر مشاهده شده  از بازی  و نوشته های بریده نشریه هدف بعد از آن بازی که مشاهده می کنید مشخص بود، روحیه جنگندگی و فداکاری را به تمام تیم انتقال می داد، تا بتواند آلمانی را که در آن دهه در هر سه فینال جام حاضر بود را شکست دهد.مسی امروز هم همین وظیفه را به عهده دارد، لیونل باید همانند کل تورنمنت از پوست همیشگی خود خارج شود و همانند فرمانده ها برای بازیکنانش نقش یک رهبر را بازی کند، رهبری که در آن ترسی از رقیبی که برای دفاع از قهرمانی جهان به بازی می آید ندارد و برای رسیدن به هدف از تمام توان خود استفاده می کند.شاید مسی متفاوتی را امروز مشاهده کنیم. او خوب می داند این آخرین فرصت برای رسیدن به افتخارات بهترین بازیکن تاریخ آرژانتین است!