رئیس سابق فدراسیون فوتبال می‌گوید اگر به کارش ادامه می‌داد با مربی‌ای جز دراگان اسکوچیچ و کارلوس کی‌روش به جام جهانی می‌رفت.

من هم اسکوچیچ را به جام جهانی نمی‌بردم!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس سابق فدراسیون فوتبال که تنها 11 ماه توانست روی صندلی مدیریت این سازمان دوام بیاورد، در تازه ترین اظهار نظر خود گفته است، اگر او رئیس باقی می‌ماند با فردی جز اسکوچیچ و حتی کارلوس کی‌روش به جام جهانی می‌رفت. بخشی از گفت و گوی عزیزی خادم را با خبر آنلاین بخوانید:

*آیا به شما پیشنهاد شده بود که کارلوس کی‌روش را به ایران برگردانید؟

بله به من پیشنهاد شد. وزیر وقت ورزش قبل از سفر به بحرین از روی دلسوزی از من خواست که با ایشان صحبت کنم. چند روز بعد من با آقای وزیر جلسه گذاشتم و قلبم گواهی نمی‌داد ایشان را بیاورم. من اعتقاد داشتم تیم ملی را با کمترین هزینه به جام جهانی ببرم. فوتبال ایران به این پول‌ها برای توسعه نیاز داشت نه اینکه مربی خارجی بیاورد. من با این بهانه که گران است این را رد کردم ولی اگر پول هم می‌داد راضی نبودم بیاید. البته منظورم این نیست که کی‌روش مربی بدی است، مهم این بود که من ایمان داشتم با همین سرمربی و همین شرایط صعود می‌کنم. اعتقادم این بود پول مردم و کشورم را در این شرایط نباید بدهم.

*با این حال همان موقع خیلی هم رابطه شما با اسکوچیچ گرم نبود و به او اعتقاد فنی نداشتید.

من شاید جام جهانی را با یک مربی داخلی می‌رفتم.

*گزینه شما چه کسی بود؟

بین دو یا سه نفر انتخاب می‌کردم. جواد نکونام، امیر قلعه‌نویی و علی دایی گزینه من بودند و می‌خواستم با مربی داخلی و دو دستیار خارجی خوب به جام جهانی بروم.

*همان موقع بحث گزینه‌های جذاب خارجی هم برای مدیریت فنی مطرح بود.

بله ولی گران بودند.رالف رانگنیک گزینه بود که اول به عنوان سرمربی به او فکر کردیم و بعد دوست داشتم برای مدیر فنی بیاید اما چون امکان مالی نداشتیم و کشور کشش آن را نداشت انجام نشد. من با ۵-۶ میلیارد رکورد زدم و به جام جهانی رفتم. اگر سه ساله با این مربیان می‌بستم باید نزدیک ۱۰۰ میلیارد پول مردم را صرف مربی خارج می‌کردم. الان فوتبال مراکش را ببینید. تیم بیست و چهارم دنیا بود و الآن برای قاره آفریقا افتخارآفرینی می‌کند. اتفاقی که آنجا افتاد این بود که یک مربی بومی آمد. الان مربی خارجی با این شرایط لیگ ما چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ من هم اعتقاد داشتم که یک مربی داخلی از نظر انگیزشی بیشتر می‌توانست کمک کند و به بچه‌ها نزدیک شود. هم‌چنین از نظر مالی بار آن کمتر بود و یک ایرانی به جام جهانی می‌رفت. الآن بقیه کشورها اجازه می‌دهند یک ایرانی روی نیمکت آن‌ها باشد؟ اگر این کودتای خشن رخ نمی‌داد تیم ملی ایران از دور گروهی صعود می‌کرد و حتی بالاتر از ۱۶ تا می‌رفت.

*اختلافاتی که الان در تیم ملی و دودستگی‌هایی که وجود دارد زمان شما هم بود. در همان بحرین هم می‌شد دید که سرمربی را خیلی قبول ندارند و حتی مجبور شدید طارمی را کنار بگذارید. تصمیمی که اسکوچیچ گرفت ولی شاید شهامت اینکه با قدرت آن را انجام دهد را نداشت. این درست است؟

بله، شما هیچ تیمی را یک‌دست نمی‌بینید و این طبیعت فوتبال است. همیشه اختلاف نظر وجود دارد. این تیم قبلش با ویلموتس شکست خورد و قبل از آن با کی‌روش بود. مدیریت فدراسیون هم تغییر کرده بود و بعضی بازیکنان در کلاس‌های بزرگ‌تر جهانی بودند و نه به شدت الآن ولی یک مقدار جرقه‌هایی وجود داشت. همه ما سعی کردیم این را کنترل کنیم.