بسیاری از بزرگان دنیای فوتبال پس از پایان فینال جام جهانی 2022 از آن به عنوان بهترین فوتبالی که دیده‌اند نام بردند.

حیرت دنیای فوتبال از جذابیت فینال: بهترین بازی تاریخ!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آرژانتین شب گذشته در دیداری دراماتیک موفق شد در ضربات پنالتی برابر تیم ملی فرانسه به پیروزی برسد و فاتح جام جهانی 2022 قطر شود.

بسیاری از بازیکنان فعلی و ستاره‌های سابق دنیای فوتبال از تماشای این بازی لذت بردند و در عین حال حیرت‌زده شدند و نتوانستند شگفتی‌‎ و هیجانی که داشتند را پنهان کنند.

یکی از آنها داوید آلابا، مدافع رئال مادرید، بود که بلافاصله پس از پایان این بازی در صفحه توییترش نوشت:« این بهترین دیدار فوتبالی بود که تا به حال از جلوی تلویزیون تماشا کرده‌ام! وای!»

وین رونی نیز در توییترش نوشت:« عجب دیداری. این بهترین فینال جام جهانی از نظر من بود. فرانسه تلاش زیادی کرد اما باید به آرژانتین تبریک گفت. آنها واقعا خوب تلاش کردند.»

جک گریلیش نیز دیگر بازیکن انگلیسی بود که به این بازی واکنش نشان داد و اظهار داشت:« وای! در حال دیدن عجب اتفاقی هستم.»

گری نویل نیز با آنها هم نظر بود و نوشت:« این بهترین دیداری است که تا به حال دیده‌ام.»

گری لینه‌کر با ابراز خوشحالی از قهرمانی آرژانتین اضافه کرد:« واقعا خوشحال هستم. این بهترین دیداری بود که تا به حال دیده بودم و نتیجه بسیار خوبی هم داشت. بهترین تیم پیروز و قهرمان شد.»

دکلان رایس، هافبک تیم ملی انگلیس، هم در توییترش اظهار داشت:« ما دیگر هرگز بازیکنی مانند لیونل مسی نخواهیم دید.»

جف هرست به عنوان اولین بازیکنی که در تاریخ در فینال جام جهانی موفق به ثبت هت تریک شده بود نیز خطاب به کیلیان امباپه نوشت:« با تمام وجود به امباپه تبریک می‌گویم. هر اتفاقی هم که رخ دهد، من دوران بسیار خوبی را طی کردم.»

ایکر کاسیاس که سابقه قهرمانی در جام جهانی با تیم ملی اسپانیا را دارد این بازی را دیوانه‌وار خواند و با اشاره به درخشش امباپه اظهار داشت:« سه گل در فینال جام جهانی و یک گل در ضربات پنالتی این بازی بزنی و باز هم قهرمان نشوی!»

سسک فابرگاس هم نوشت:« عجب فوتبالی، پسر! آیا هنوز هم کسی هست که فکر کند فوتبال بهترین ورزش تاریخ نیست؟»

ماکسیم بوسیس، بازیکن سابق تیم ملی فرانسه، هم به این بازی واکنش نشان داد:« مطمئنا یکی از زیباترین فینال‌های تاریخ جام جهانی را شاهد بودیم و شاید زیباترین آنها با شش گل و اتفاقات بسیاری که بین دو تیم رخ داد. همه ما جلوی تلویزیون از هیجان می‌لرزیدیم.»