احمد کریمی اصفهانی گفت: برخی می‌گویند افزایش نرخ ارز برای مهار نقدینگی است که این حرف درستی نیست

با دست خودمان دلار آمریکا را تقویت نکنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: وضعیت اقتصادی این روزها اصلا خوب نیست و علاوه بر بالارفتن قیمت کالاها، شاهد افزایش شدید نرخ ارز و قیمت سکه هم هستیم. اما علت چیست؟

احمد کریمی اصفهانی درباره شرایط اقتصادی کنونی کشور به «مثلث‌آنلاین» گفت: «متأسفانه در همه دولت‌ها شاهد جهش قیمت‌ها بوده‌ایم. ارز و سکه هم از هم جدا نیستند و به محض آنکه نرخ ارز افزایش می‌یابد، قیمت سکه هم بالا می‌رود و در ادامه‌اش قیمت همه کالاها بالا می‌رود که تبعات بسیار سنگینی بر جامعه تحمیل می‌شود».

او ادامه داد: «معمولا در حوزه اقتصاد افرادی حضور دارند که صرفا کار تئوریک کرده‌اند و واقعا اداره امور اقتصادی یک کشور با تئوری انجام نمی‌شود و باید تصمیم‌گیری‌های کلان و بهنگام گرفته شود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «ببینید آمده‌اند و می‌گویند با هر کد ملی از هزار تا چهار هزار دلار به مردم ارائه می‌شود؛ همان کاری که مردم نوربخش می‌کرد و در دوره او به هر نفر پنج هزار دلار داده می‌شد. این کار از اساس غلط است زیرا برای خریداران دلار نوعی طلب مفروض ایجاد می‌شود. در سهام عدالت هم همین اتفاق رخ داد. چرا باید با دست خودمان مخالف و ناراضی ایجاد کنیم؟ اینکه حالا سود سهام عدالت پایین بیاید یا هرچه شود، عده‌ای بشوند منتقد نظام. خب چرا باید خودمان با دست خودمان چنین شرایطی را ایجاد کنیم؟»

کریمی اصفهانی در پایان گفت: «ارائه دلار با کد ملی هم تشویق مردم به دریافت دلار است. چرا باید دلار آمریکا را تقویت کنیم؟ چرا باید با دست خودمان چنین کاری کنیم؟ ما که در شرایط کنونی در ارتباط با کشورهای دیگر تأکید داریم که مبادلات تجاری با پول ملی کشورها انجام شود و عجیب است که می‌آییم و زمینه‌ای را برای تقویت دلار آمریکا فراهم کنیم. برخی می‌گویند افزایش نرخ ارز برای مهار نقدینگی است که این حرف درستی نیست زیرا باز هم تورم ایجاد می‌شود و روز از نو روزی از نو! راه حل افزایش تولید است که انگار نادیده انگاشته می‌شود».