حسین شریعتمداری می‌گوید: "رابرت مالی" در گفت‌وگو با "جوزپ بورل" وعده می‌دهد که ایران به زودی و با عجله برای ادامه مذاکرات مراجعه می‌کند و دو هفته بعد از این صحبت‌ها، آشوب‌ها داخل کشور شروع شد.

ادعای شریعتمداری درباره شروع اعتراضات در ایران پس از دیدار رابرت مالی و جوزپ بورل
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین شریعتمداری می‌گوید: "رابرت مالی" در گفت‌وگو با "جوزپ بورل" وعده می‌دهد که ایران به زودی و با عجله برای ادامه مذاکرات مراجعه می‌کند و دو هفته بعد از این صحبت‌ها، آشوب‌ها داخل کشور شروع شد.

حسین شریعتمداری در نشست تخصصی جهاد تبیین با موضوع تحلیل مسائل روز کشور که توسط دفتر بسیج دانشجویی و اساتید دانشگاه آزاد میمه برگزار شد،ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، با اشاره به سالروز حماسه 9 دی ماه، اظهار داشت: التهابات اخیر کشور به فتنه 88 شباهت دارد البته در برخی مسائل تفاوت‌هایی هم مقابل مشاهده است، با این وجود بررسی حماسه 9 دی ماه، درس‌ها و عبرت‌های زیادی را به همراه خواهد داشت و می‌تواند مسیر پیش‌رو را روشن کرده و راه‌گشا باشد.

وی با بیان اینکه حماسه 9 دی، پایان فتنه 88 بود، افزود: درگیری ما با نظام سلطه که آمریکا در رأس آن قرار دارد، یک درگیری ماهوی است و در حقیقت ماهیت‌های ما با یکدیگر تعارض دارند و تا زمانی که ما بر اسلام ناب محمدی تاکید داریم و نظام سلطه بر خوی استکباری خودش است، این درگیری هم وجود دارد.

ظلم‌ستیزی از ویژگی‌های اسلام ناب است

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه ظلم‌ستیزی یکی از ویژگی‌های اسلام ناب است، متذکر شد: با شروع انقلاب اسلامی، ویژگی ظلم‌ستیزی اسلام بر کرسی حاکمیت نشسته و در چنین شرایطی طبیعی است که نظام سلطه در مقابل آن قد علم کند که این اتفاق هم رخ داد.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوان یک نظام سیاسی تازه شکل گرفته را درست بررسی و ارزیابی کرد، باید حداقل 3 سال از عمر آن نظام گذشته باشد اما انقلاب اسلامی از همان روزهای  با دسیسه دشمنان درگیر شد‌ چون دشمن نسخه‌ای که قرار بود بر کرسی حاکمیت بنشیند را می‌شناخت و این درگیری زمانی به پایان می‌رسد که یکی از طرفین دست از هویتش بکشد.

میدان درگیری با نظام سلطه تغییر کرده است

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه در طول سالیان گذشته میدان‌های درگیری با نظام سلطه تغییر کرده، بیان کرد: در سال‌های ابتدایی انقلاب درگیری ما با نظام سلطه از طریق نفوذی‌ها و کودتا بود که به جنگ تحمیلی انجامید، هرچند در پایان دفاع مقدس نیز درگیری ما با نظام سلطه ادامه داشت و تنها میدان درگیری تغییر پیدا کرده بود.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه فتنه 88 به پایان رسید اما این به معنای اتمام همه فتنه‌ها نیست، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند فتنه 88 یک جریان طراحی شده بود که اسناد زیادی در این مورد وجود دارد و آشوب‌های اخیر کشور نیز مثل فتنه 88 یک جریان طراحی شده است.

آشوب‌های اخیر کشور یک نسخه طراحی شده بود

وی در تشریح اسناد موجود پیرامون دسیسه دشمن برای به آشوب کشاندن کشور، اظهار داشت: مکنزی، فرمانده سابق سنتکام اوایل سال جاری در جلسه‌ای که در کنگره ملی آمریکا برگزار شد، در پاسخ به احتمال حمله نظامی به ایران، گفت که عملاً گزینه نظامی امکان‌پذیر نیست و ما برنامه‌ای تحت عنوان پلن B در نظر داریم و اگر در مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نرسیم، از آن استفاده خواهیم کرد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: بایدن نیز در سفر تیرماه به منطقه و پس از دیدار با برخی از سران کشورهای عربی، از پلن B صحبت می‌کند و می‌گوید که به دنبال سپری هستند به نام سپر آسمان، طرح سپر آسمان، در اصل یک طرح دفاعی است که در آن برخی از حرکات نظامی پیش‌بینی شده و توسط کنگره آمریکا تصویب شده بود اما کشورهای عراق، مصر و قطر با آن مخالفت می‌کنند. همچنین "رابرت مالی" در گفت‌وگو با "جوزپ بورل" وعده می‌دهد که ایران به زودی و با عجله برای ادامه مذاکرات مراجعه می‌کند و دو هفته بعد از این صحبت‌ها، آشوب‌ها داخل کشور شروع شد.

وی با بیان اینکه همه دشمنان داخلی و خارجی کشور بعد از شروع آشوب‌ها به هم پیوند خوردند، تصریح کرد: فوت خانم مهسا امینی یک اتفاق بود که می‌توانست هر جای دیگر رخ دهد. طبق اعلام سازمان اف‌بی‌آی آمریکا در سال 2022 بیش از هزار نفر در خیابان‌های آمریکا توسط پلیس در خیابان‌های آمریکا کشته شده است.

شریعتمداری در ادامه به طراحی دشمنان و نقش رسانه‌های معاند در فتنه‌های کشور پرداخته و بیان کرد: باید به رخداد‌های قبلی توجه کرد، چند ماه قبل از فتنه 88 یکی از شاخه‌های نظامی منافقین سردبیر یکی از رسانه‌های معاندین می‌شود و از طرف دیگر تارنمای وزارت خارجه اسرائیل در همان زمان به زبان فارسی فعالیتش را شروع می‌کند. در جریانات اخیر نیز وزارت خارجه آمریکا از مالک توییتر درخواست می‌کند که تعمیرات سخت‌افزاریش را به تأخیر بیندازد.

دشمن به دنبال پیاده ساختن طرح ائتلاف سفید بود

وی با بیان اینکه دشمن در فتنه 88 به دنبال پیاده کردن طرح انقلاب سفید بود، افزود: درست است برخی ابعاد آشوب‌های اخیر کشور با فتنه 88 متفاوت است اما مبنای هر دو اتفاق یکی است و دشمن در آشوب‌های اخیر نیز به دنبال اجرای طرح ائتلاف سفید بود و برای رسیدن به هدف‌شان همه دشمنان داخلی و خارجی و گروهک‌های منافقین کومله و دموکرات متحد شدند‌.

این فعال رسانه‌ای با تاکید بر اینکه در فتنه 88 انتخابات تنها یک بهانه بود و دشمن نظام جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار داده بود، گفت: مخرج مشترک همه گروه‌های حاضر در ائتلاف سفید، دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است اما همان طور که در فتنه 88 ناکام ماندند، باز هم نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند. دشمنان کشور در طول 43 سال گذشته بارها علیه نظام انقلاب اسلامی دسیسه چینی کرده‌اند اما جمهوری اسلامی مستحکم به راه خودش ادامه داده است.

وی یادآور شد: دشمن در فتنه 88 نیز پیش از شروع آشوب‌ها در کشور مذاکرات هسته‌ای را متوقف کرد و زمانی که فتنه شکست خورد، مذاکرات هسته‌ای از سر گرفته شد؛ در آشوب‌های اخیر کشور نیز این اتفاق تکرار شد و حالا که آشوب‌ها شکست خورده، می‌خواهد مذاکرات را دوباره از سر بگیرد.

مدعیان شعار زن، زندگی آزادی، دشمن حقوق زنان هستند

شریعتمداری افزود: سردمداران آشوب‌های کشور شعار زن،زندگی و آزادی سر می‌دهند اما کارنامه هویتی آنها و اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که دراصل دشمن حقوق زنان و آزادی و زندگی هستند و هدف اصلی آنها مقابله با نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم در حماسه 9 دی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند که راه مقابله با فتنه حضور مردمی است و ملت ایران با حضور پرشکوه در روز 9 دی، فتنه و دسیسه‌چینی دشمنان را ناکام گذاشتند.

اتفاقات اخیر کشور هیچ ربطی به مسائل اقتصادی ندارد

مدیرمسئول روزنامه کیهان در پاسخ به این سوال که مشکلات اقتصادی تا چه اندازه در التهابات اخیر کشور تاثیرگذار بوده، گفت: آشوب‌های کنونی کشور هیچ ربطی به مسائل اقتصادی نداشت و اکثر شعارها هنجارشکنانه بود و هیچ شعار اقتصادی هم داده نشد، البته این بدان معنا نیست که مردم از مشکلات اقتصادی هیچ نارضایتی ندارند.

وی ادامه داد: آشوبگران به دنبال ضربه زدن به اسلام و اساس دین مردم بودند و هیچ کاری به مشکلات اقتصادی مردم نداشتند و همین مسئله یکی از دلائلی بود که مردم حاضر نشدند که از آشوبگران حمایت کنند.

آمریکا و انگلیس درگیر بحران گرسنگی هستند

شریعتمداری گفت: البته نباید فراموش کرد که برخی از مشکلات اقتصادی یک معضل جهانی است و بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و انگلیس درگیر بحران گرسنگی هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی حال حاضر کشور ناشی از عملکرد دولت قبل است، متذکر شد: دولت قبل خزانه را با بدهی‌های بسیار کلانی تحویل داد و حدود 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت و دولت فعلی مجبور است که این بدهی‌ها را پرداخت کند. البته در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی مثل افزایش فروش نفت و قرارداد شانگهای رقم خورده است اما همچنان باید تاوان اشتباهات گذشته را بدهد.

اعتراض با اغتشاش فرق دارد

این فعال رسانه‌ای با تأکید بر اینکه اعتراض و اغتشاش تفاوت دارد، گفت: کسی که به یک موضوع اعتراض دارد، امنیت جامعه را به خطر نمی‌اندازد، به اموال عمومی آسیب نمی‌زند، نیروهای حافظ امنیت را به شهادت نمی‌رساند و آمبولانس حامل بیمار را آتش نمی‌زند، این اغتشاش است نه اعتراض؛ نگاهی به وضعیت حال حاضر فرانسه و انگلیس بیندازید، نخست‌وزیر انگلیس اعتصاب کنندگان را به استفاده از نیروی نظامی و ارتش برای سرکوب تهدید کرد.

شریعتمداری ادامه داد: بسیاری از مردم بابت مماشات با آشوبگران گلایه داشتند،کجای دنیا نیروی حافظ امنیت را بدون سلاح به مقابله با تروریست مسلح می‌فرستند؟ اگر انتقادی هم باشد، در این مورد است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران زمینه برای اعتراض وجود ندارد اما در همه جای دنیا با اغتشاش مقابله می‌کنند.