ستاره دهه نود فوتبال شیلی به ستایش لیونل مسی پرداخت و خو لین آل و ارز را ستاره آینده آرژانتین نامید که حتی بهتر از امباپه و هالند است.

معرفی جانشین مسی: حتی بهتر از امباپه و هالند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تاجگذاری آرژانتین در جام جهانی همچنان سوژه بحث خیلی هاست و جشن مردم آرژانتین کماکان ادامه دارد. در نقاط مختلف دنیا مردم و کارشناسان هنوز در مورد این قهرمانی و اتفاقات جام صحبت می کنند. ایوان زامورانو، مهاجم سرشناس شیلیایی یکی از نفراتی است که بازگشت سریع بعد از شروع سخت را عامل موفقیت آرژانتین می داند. 

او در گفت و گوی اخیر خود در مورد قهرمانی آرژانتین گفت: همه تیم ها به دنبال یک شروع خوب و روحیه بخش در جام جهانی هستند. آرژانتین شروع سختی مقابل حریفی داشت که خیلی قدرتمند نبود (عربستان). این تیم اما بلافاصله بعد از باخت خود را ریکاوری کرد و بازگشت موفقی داشت. 

مهاجم اسبق تیم ملی شیلی معتقد است که شکست مقابل عربستان، یک واکنش فوق العاده از سوی آرژانتینی ها داشت که آنها را متحدتر و رفیق‌تر کرد: چیزی که در ادامه جام تا پایان کار شاهدش بودیم. کاملا احساس می شد که آنها یک تیم واقعی هستند و برای یک هدف می جنگند. آرژانتین از فرش به عرش رسید و بازیکنانی داشتند که خیلی به عنوان ستاره در رسانه ها مطرح نبودند اما در ادامه خوش درخشیدند. مک آلیستر، فرناندز، آلوارز بازیکنانی بودند که فراتر از انتظار ظاهر شدند. آنها در شروع جام یک بازیکن معمولی بودند ولی در ادامه به بازینکان مهمی تبدیل شدند که کمک زیادی به تیم برای قهرمان شدن، کردند. 

زامورانا که به دعوت خاویر زانتی به آرژانتین سفر کرده بود، در پاسخ به این سوال که شما مهاجم بزرگی بودید و نظرتان در مورد خولین آلوارز چیست، او را آینده فوتبال آرژانتین و بالاتر از امباپه و هالند دانست و گفت: من یک مهاجم مرکزی کلاسیک بودم که دیگر وجود ندارد. به نظر من در فوتبال مدرن امروزی، خولین کامل‌ترین مهاجمی است که بازی می کند. او هر کاری را به بهترین شکل انجام می دهد. به جناحین خوب اضافه می شود، از کناره ها خوب نفوذ می کند، از نفر مقابل به خوبی عبور می کند، ارتباط خوبی با هم تیمی هایش دارد، خوب سر می زند و با چپ و راست به بهترین شکل شوت می زند. به نظرم اگر به دنبال بهترین مهاجم برای تیم تان هستید، او بهترین گزینه است. به نظرم هالند در جناحین خوب کار نمی کند و امباپه هم در تمام بازی ها درخشان نبود. بیش از این هم فکر می کنم خولین قلب بزرگی دارد که او را کامل تر می کند. او بدون شک آینده فوتبال آرژانتین است. 

زامورانو با تحسین مسی، او را در کلماتی زیبا توصیف کرد: دیگر هیچ صفتی نمی تواند لئو را بیان کند. حداقل برای من! هیچ چیز دیگر مرا شگفت زده نمی کند. لئو نشان دهنده دلیل عشق به فوتبال است. او نماینده همه ما در زمین است و باعث می شود که احساسات را در لحظه تجربه کنیم. او در یک لحظه از بهشت پدیدار شده و تاثیر خود را در بازی می گذارد. فکر می کنم جام جهانی، پاداش فوتبال به مسی بود. او کاملا شایسته این جام بود. مسی 15 سال است که بهترین بازیکن جهان است و رسیدن به چنین چیزی آسان نیست. من سال های زیادی در فوتبال بودم اما 15 سال بهترین بودن سخت است. مسی با فتح جام جهانی می تواند پیش پله، مارادونا و هر بازیکن بزرگ تاریخ که خواست بنشیند.