لیونل مسی پپ گواردیولا را بهترین مربی فوتبالش می داند و گفت که از بسیاری جهات برای فوتبال مفید بوده ولی از یک حیث نیز به این ورزش آسیب زد.

مسی: گواردیولا به فوتبال آسیب زیادی زد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی بین سال های 2008 تا 2012 زیر نظر پپ گواردیولا در بارسا کار کرد و به نوعی فوتبالش با پپ شکوفا شد. مسی با پپ هر چه جام مهم بود را کسب کرد و توانست چهار بار نیز به شکل متوالی برنده توپ طلا شود. پس از جدایی گواردیولا از بارسا نیز مسی به جام گرفتن و فتح توپ طلا با بارسا ادامه داد ولی او همچنان معتقد است که پپ بهترین مربی ای بوده که در فوتبال داشته است.

مسی که میهمان این هفته برنامه "یونیورسو والدانو" بود و قرار است فردا به شکل کامل این برنامه پخش شود، در پاسخ به سوال هموطنش خورخه والدانو(اسطوره رئال و فوتبال آرژانتین) در مورد گواردیولا گفت:«گواردیولا فوتبال را به ورزش بهتری تبدیل کرد و کارهای خوب و مثبت زیادی برای فوتبال انجام داده است. از یک جهت نیز او به فوتبال بسیار آسیب زد چرا که باعث شد فوتبال ورزشی ساده به نظر بیاید و بسیاری از مربیان سعی در تقلید از او داشتند که موفق هم نشدند.»

مسی ادامه داد:«وقتی گواردیولا رفت، بیشتر متوجه ارزش های او شدم و اینکه با او چه دستاوردهای بزرگی کسب کردیم. معتقدم تکرار افتخارات پپ با بارسا غیرممکن است. می توان از تماشای بازی های تیم های گواردیولا چیزهای زیای یاد گرفت. او با دیدی متفاوت به بازی ها نگاه می کند و به خوبی تیمش را برای هر مسابقه مهیا می کند. او به خوبی ایده هایش را به بازیکنان منتقل می کند و بهترین مربی ای است که داشته ام.»