کریستیانو رونالدو ادعا کرده بود که اگر در سال 2019 توپ طلا به لیونل مسی برسد، فوتبال را کنار خواهد گذاشت.

رونالدو: مسی توپ طلا ببرد، خداحافظ فوتبال!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، معدود افرادی در دنیای فوتبال می توانند ادعا کنند که کریستیانو رونالدو را به خوبی می شناسند. تیری مارشان، روزنامه نگار باتجربه ای که سال ها برای فرانس فوتبال کار می کرد، این شانس را داشته که بارها در دوران حرفه ای خود با ستاره پرتغالی دیدار کند.

حالا او در کتابی با عنوان ساده "کریستیانو"، نکات جالبی را در مورد رونالدو آشکار کرده است. در بخشی از کتابی که روز سه‌شنبه توسط نشریه اکیپ رونمایی شد، به دشمنی و کینه منحصر به فردی که کریستیانو رونالدو با رقیب همیشگی خود لیونل مسی داشته، اشاره شده است. 

رابطه ای مبهم بین احترام، تحسین و البته خصومت. تیری مارشان در بخشی از این کتاب مدعی شده در 22 اکتبر 2019، این جمله را از رونالدو شنیده که "اگر لیونل مسی امسال توپ طلا را ببرد، فوتبال را برای همیشه کنار می گذارم."

البته آن سال هم لیونل مسی با اختلاف کمی نسبت به ویرژیل فن دایک این جایزه را از آن خود کرد. بارسلونا در آن فصل به موفقیت خاصی در لیگ قهرمانان نرسید و در نیمه نهایی برابر لیورپول مغلوب شد، اما باز هم مسی بود که توپ طلا را برد.طبعا با این اعلام رای تعداد کمی از اطرافیان در انتظار واکنشی از کریستیانو بودند اما او فوتبال را بیش از اینها دوست دارد. بنابراین این ادعای رونالدو رنگ واقعیت پیدا نکرد و او هنوز هم در حال بازی کردن است.

حدود دو هفته دیگر جام جهانی 2022 در قطر آغاز می شود و با توجه به سن و سال مسی و رونالدو، بسیاری از هواداران فوتبال امیدوارند تیم های ملی آرژانتین و پرتغال در این تورنمنت به هم برخورد کنند تا شاید آخرین نبرد این دو فوق ستاره، از همیشه جذاب تر و حیثیتی تر شود. رقابتی که بارها در رده باشگاهی تکرار شده، اما در عرصه ملی شاهد دیدار حساسی بین این دو تیم نبوده ایم.

جلد کتاب کریستیانو (مردی که می‌خواست دوستش داشته باشند) تازه‌ترین اثر تیه‌ری مارشان که یه قیمت نزدیک به 20 یورو به بازار آمده است.