دیروز در بازی برابر تراکتور در تبریز امیر حسین بهزادی بازیکن 18 ساله دیگری از تیم مس کرمان نیز در ترکیب یازده نفره این تیم قرار گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه ، شاید نگاه اجمالی به جدول لیگ برتر و دیدن رتبه مس کرمان در رده چهاردهم با ده امتیاز سبب شود که در نگاه اول برخی عملکرد مس کرمان را با دیده تردید نگاه کنند اما این تیم در طول همین سیزده بازی این فصل دستاوردهایی داشته که بشود از عملکرد کادر فنی نارنجی‌ها دفاع کرد.

فرزاد حسین خانی که یکی از چهره های شاخص تاریخ فوتبال کرمان و باشگاه مس این شهر می باشد، فصل قبل بنای صعود این تیم به لیگ برتر پس از 8 سال را بر ساق بازیکنانی بنا کرد که عمدتا از آکادمی باشگاه مس کرمان رشد کردند و به نوعی نفرات بومی این استان محسوب می شدند.

بعد از صعود مس به لیگ برتر، تصور خیلی ها بر این بود که رویه مس کرمان برای اعتماد به این بازیکنان جوان و آینده دار و نفرات آکادمی باشگاه خودش تنها به لیگ یک منوط شده است و در لیگ برتر، حسین خانی خیلی ریسک استفاده از این دست بازیکنان را تحمل نخواهد کرد. اما جسارت سرمربی مس کرمان سبب شد در سالی که این تیم دست خیلی بازی هم برای جذب ستاره های گران قیمت فوتبال ایران را نداشت، نه تنها رویه خیره کننده این تیم در استفاده از بازیکنان آکادمی این باشگاه در سال قبل ادامه پیدا کند که حتی نفرات جدید هم به این چرخه افزوده شوند تا میانگین حضور بازیکنان استان کرمان در لیگ برتر در تمام عمر فوتبالی خود جهشی خارق العاده داشته باشد.

مس کرمان که از فصل قبل نفراتی مثل امین کاظمیان، سامان تورانیان، علی تهامی، امیر حسین عسگری، عارف زینلی، علی خلیلی و چندین مهره دیگر را به عنوان نفراتی در ترکیبش می دید که از آکادمی این باشگاه و رده سنی جوانان و امید به تیم بزرگسالان مس کرمان راه یافتند در لیگ برتر با جسارت تمام از چند چهره جدید رده سنی خود در ترکیب ثابتش در مسابقات اخیر رونمایی کرد.

پس از اینکه صالح محمدی با 18 سال سن از لیست تیم جوانان مس کرمان فرصت بازی در لیگ برتر بزرگسالان را با پیراهن مس کرمان پیدا کرد و حتی در بازی برابر نفت آبادان گلزنی هم کرد، در بازی برابر پرسپولیس عباس زارعت کار نیز با همین شرایط چهره جدید مس کرمان در لیگ برتر شد و دیروز در بازی برابر تراکتور در تبریز امیر حسین بهزادی بازیکن 18 ساله دیگری از تیم مس کرمان نیز در ترکیب یازده نفره این تیم قرار گرفت و اتفاقا با ارائه یک بازی مسلط و با اعتماد به نفس زیاد شعف فوتبال کرمان را از ادامه این اتفاق چند برابر کرد.

به نظر می رسد در فصلی که فرزاد حسین خانی به خوبی نسبت به وضعیت اقتصادی تیم خود آگاهی داشت، با جذب بازیکنانی که کار ماندگاری مس کرمان در لیگ برتر از عهده آنان ساخته باشد، بر رویه اعتماد به نفرات جوان آکادمی این باشگاه نیز سخت تکیه دارد و این دست آورد کمی برای تیم مس کرمان تا همین جای فصل نیز نبوده است.