یک ایرانی 32 ساله با هدایت تیم فوتبال اینتر اس اف به جام حذفی امریکا سوژه رسانه‌های امریکایی شده است.

درخشش تیم مربی ایرانی در آمریکای یخ زده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" اینتر اس‌اف یک تیم فوتبال آماتور که کمتر از دو سال پیش تأسیس شد، پس از شکست دادن چهار حریف متوالی در مرحله مقدماتی، به جام آزاد ایالات متحده - قدیمی ترین تورنمنت فوتبال کشور امریکا - راه یافت.

این بدان معناست که آنها می توانند با باشگاه های معروف لیگ برتر فوتبال MLS مانند LAFC روبرو شوند.

روز شنبه، این تیم از سانفرانسیسکو تا نوادای  برفی حرکت کرد تا بتل‌بورن اف‌سی را با حساب پنج بر یک در زمینی یخ‌زده در هوای زیر صفر درجه شکست دهند.

نکته جالب در خصوص این تیم، حضور یک مالک و سرمربی ایرانی در راس کار آن است. دکتر امیر دارابی رئیس و سرمربی اینتر اس‌اف در مورد این بازی می‌گوید: «ما حتی یک رختکن برای تعویض لباس هم نداشتیم. ما مجبور شدیم بیرون لباس‌ها را عوض کنیم و جوراب‌ها و دستکش‌هایمان را با بسته‌های حرارتی پر کنیم.»

مشابه رقابت های جام حذفی انگلیس، مسابقات حذفی امریکا تنها بستری ممکن برای رقابت تیم‌های آماتور با باشگاه‌های حرفه‌ای را فراهم می کند.

دارابی 30 ساله، امیدوار است از این مسابقات برای اعتلای نام تیمش استفاده کند، چرا که از زمانی که او در سال 2020 از جورجیا به سانفرانسیسکو آمد، این پروژه یک اشتیاق شخصی برای او بوده است: "دوست دارم [اینتر اس اف] چهره بعدی فوتبال در این شهر بزرگ باشد. جام آزاد راهی عالی برای انجام این کار است زیرا ما در مقابل بهترین ها رقابت خواهیم کرد."

اما حضور در این مسابقات همچنین اینتر را با مخاطبان جدیدی آشنا می کند. همه بازی‌ها با شروع دور اول جام در ماه مارس از ESPN+ پخش خواهند شد.

سال گذشته، ساکرامنتو ریپابلیک، یک تیم دسته پایین‌تر، با صعودی شگفت انگیز به فینال جام، از درآمد حق پخش به توسعه استادیوم جدید خود که در طول همه‌گیری کرونا آسیب دیده بود، روح بخشید.

البته منظره فوتبال در سانفرانسیسکو شلوغ و شکنجه شده است. تیم های دیگر قبلاً برای راه اندازی یک تیم حرفه ای موفق تلاش کرده اند و شکست خورده اند. دو تیم در حال حاضر همچنان در تلاش برای انجام این کار هستند.

دارابی فکر می کند که ترکیب مناسبی از کاریزما و دانش فوتبال را دارد تا در نهایت این پروژه را به نتیجه برساند: "قصدی برای توهین وجود ندارد، اما مربیانی که در SF ملاقات کردم، واقعاً مرا تحت تأثیر نحوه ارتباطشان با بازی قرار ندادند. فکر می کنم مهارت منحصر به فردی در متقاعد کردن و ایجاد انگیزه در افراد دارم. به سختی می توان کسی را به اندازه من پرشور پیدا کرد."

این مهاجر ایرانی که از زمانی که یادش می‌آید دیوانه فوتبال بود، دو سال برای شرکت جورجیا تک بازی کرد. در اینتر اس اف، او موفق شد یک تیم با استعداد را به خدمت بگیرد که شامل شش بازیکن حرفه ای سابق از جمله مت فوندی است که سابقه دریافت جایزه MVP در لیگ دسته دوم فوتبال امریکا (USL) را در کارنامه دارد.

فوندی پیش از سفر تیم به نوادا به US Soccer گفت: "من عاشق این ترکیب از بازیکنان هستم. دارابی فوق العاده فداکار و جاه طلب است."

هم تیمی او پیر راپولت نیز با این موضوع موافق است. مهندس نرم افزار 32 ساله در اینتر مدافع میانی بازی می کند. او همچنین یک مبارز آماتور در MMA نیز محسوب می‌شود.. یک دهه پیش، او یک مهاجم در UC سانتا باربارا بود، اما دارابی او را به تغییر پست برای بهبود تیم دعوت کرد.

راپلی در مورد داربی می‌گوید: " او یک فرد باحال و تهییج‌کننده برای بازی است. او بسیار الهام بخش است. در کالج، برخی از مربیان می خواستند با ما مانند بازیکنان قابل کنترل در یک بازی ویدیویی رفتار کنند و در مورد هر حرکت ما تصمیم بگیرند اما امیر این طور نیست."

اینتر اس اف نام خود را از تیم معروف ایتالیایی اینترمیلان گرفته است. دارابی می‌گوید که او با بت‌سازی از بازیکنان و مربیان لیگ ایتالیا بزرگ شده و حتی تاکتیک‌های تیمش را پس از بازی‌های اینترمیلان الگوبرداری می‌کند.

با این حال، از آنجایی که تیم در رده‌های فوتبال آمریکا صعود کرده است، اینتر اس‌اف به آرامی مجبور شد به دلیل ترس از نقض علائم تجاری، هرگونه ارتباطی با باشگاه ایتالیایی را از بین ببرد و این کار را از پیراهن‌ها و نشان باشگاه شروع کرد.

گفتنی است خارج از جام، اینتر اس اف در قدیمی ترین لیگ فوتبال سانفرانسیسکو، SFSFL، رقابت می کند.