برای لیونل مسی، جام جهانی ۲۰۲۲ فراتر از یک رقابت ورزشی است که با موفقیت او به پایان رسیده است.

مسی فوتبال را رها کن و نجاتمان بده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، لئو مسی در تاریخ فوتبال خود همواره در حال کسب جام‌ها و جایزه‌ها بوده و رکورددار بالا بردن کاپ‌های قهرمانی و جوایز فردی است. چهره‌ای که آنقدر در گنجه خانه‌اش عناوین طلایی دارد که بعید است چیز تازه‌ای را بشود به این افتخارات اضافه کرد.

با این حال مهم‌ترین کاری که مسی در جام جهانی ۲۰۲۲ در حق خودش انجام داد، عبور از سایه سنگین دیه‌گو مارادونا و تبدیل شدن به تک چهره محبوب و بزرگ تاریخ فوتبال آرژانتین بود؛ جایی که به صورت همیشگی و سنتی برای دیه‌گو مارادونا رزرو شده بود اما دو سال بعد از درگذشت افسانه فوتبال جهان، لئو مسی با فتح جام جهانی این جای خالی را هم تیک زد تا آرژانتینی‌ها، حتی متعصب‌ترین طرفداران مارادونا نیز بر این موضوع صحه بگذارند که لئو مرزهایی فراتر از دیه‌گو مارادونا را پشت سر گذاشته است.

با قهرمانی آرژانتین که رقابت‌ها را با شکست مقابل عربستان آغاز کرده بود، حالا لیونل مسی به صدر همه خبرها جهیده و از قله توجهات پایین نمی‌آید و رسانه‌ها نیز اقدام به ایجاد شاخ و برگ‌های جدید درباره آن می‌کنند.

در شرایطی که کشور آرژانتین به شدت درگیر مشکلات اقتصادی و نارضایتی‌های جدی از این بابت است، روز گذشته وب‌سایت MSN با انتشار یک نظرسنجی درباره ریاست جمهوری احتمالی لئو در آرژانتین، اقدام به نظرخواهی کرد و جالب اینکه ۴۳/۷ درصد شرکت‌کنندگان در این رای‌گیری، حضور مسی در سیاست و نشستن پشت صندلی ریاست جمهوری را برای او مطلوب دانسته و وی را راه حلی برای خلاصی آرژانتین از گرفتاری فعلی دانسته‌اند.

جالب اینکه مائوریسیو ماکری، رییس جمهور سابق آرژانتین، دقیقا یک سال پیش در این باره گفته بود اگر مسی با آلبی سلسته قهرمان جام جهانی بشود، این شایستگی را دارد که به عنوان رییس جمهوری آرژانتین انتخابش کنند. او در مصاحبه‌اش با مارکا به شوخی گفته بود: «همه ما باید مسی را به عنوان رییس جمهوری انتخاب کنیم (خنده).»

مشکلات اقتصادی در آرژانتین مردم را به فکر راه حل تازه‌ای انداخته است: مسی!

ماکری در ادامه حرف‌هایش به محبوبیت بالای مسی در سراسر جهان اشاره کرده و گفته بود ۸۰ درصد مردم دنیا دوست دارند او جام قهرمانی را در قطر بالای سر ببرد؛ اتفاقی که در نهایت افتاد و باعث بحث‌های جدیدی درباره این ستاره فوتبال جهان شد. بازیکنی که این روزها در اوج محبوبیت ایستاده و از آن قله به راحتی پایین نمی‌آید.