رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تولید دارو با مشتقات آب سنگین هم در دستور کار سازمان انرژی اتمی قرار دارد، تصریح کرد: تنها شرکت ایرانی در حوزه تولید رادیو دارو در دنیا تحریم است که این مسأله نشان می‌دهد جان مردم برای تحریم کنندگان هیچ ارزشی ندارد.

جدیدترین خبر از وضعیت مذاکرات هسته‌ای | قفل برجام باز می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس سازمان انرژی اتمی در رابطه با سفر گروسی و سایر مسئولان آژانس به ایران و روند گفتگوها و مذاکرات، گفت: تمایلی نشان داده شده و قرار است هماهنگی بعد از تعطیلات ژانویه انجام شود.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سالانه یک میلیون بیمار از ظرفیت رادیو دارو در کشور استفاده می‌کنند که پیام مهمش این است اگر ما چرخه سوخت هسته‌ای نداشتیم، نمی‌توانستیم فرآوری انجام دهیم و حتماً قادر نبودیم رادیو دارو در کشور تولید کنیم.

وی اضافه کرد: همین تنها شرکتی که داریم سالهاست توسط آمریکایی‌ها تحریم است، یعنی بحث سلامت و جان مردم برایشان فاقد ارزش و اهمیت است و به همین دلیل بی رویه همه را تحریم می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: خوشبختانه این ظرفیت در کشور وجود دارد و برنامه توسعه ما کاملاً فعال است. یکی در زمینه تولید محصولاتی است که در بخش درمانی استفاده شود، زیرا رادیو داروها دو کارکرد دارند؛ تشخیصی و درمانی. در بخش تشخیصی نمونه‌ای را اخیراً در هفته پژوهش رونمایی کردیم.

اسلامی بیان کرد: نکته مهمتر درمانی است که بتواند سلول درمانی را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دهد و آن را از بین ببرد بدون اینکه آسیب جانی داشته باشد، زیرا بیماران سرطانی از شرایط شیمی درمانی و داروهای شیمیایی واقعاً آسیب‌های زیادی طی این سال‌ها دیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: گام تکمیلی ما این است که بتوانیم بر پایه مشتقات آب سنگین داروهای جدید که تولید آن را در دستور کار قرار دادیم، در آینده جایگزین کنیم و یک روند تحولی داشته باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان در رابطه با سفر گروسی و سایر مسئولان آژانس به ایران و روند گفتگوها و مذاکرات، گفت: تمایلی نشان داده شده، قرار است هماهنگی بعد از تعطیلات ژانویه انجام شود. | منبع: مهر